Lykke Li - Nu kommer debutalbumet, och snart kommer hon till din stad

14 feb - Linköping, Herrgår'n /John Doe 15 feb - Stockholm, Debaser Slussen /Svenska Musikklubben 16 feb - Karlstad, Arena Nattklubb 27 feb - Lund, Smålands Nation /Klubb Dodger 28 feb - Norrköping, Hugo /Klubb Republik 29 feb - Jönköping, Bongo Bar /Big Bongo 1 mar - Uppsala, Västmanlands-Dala Nation /Velvet 6 mar - Göteborg, Nefertiti 7 mar - Malmö, Inkonst 8 mar - Örebro, Klubb Smart Lykke Li ger sig ut på en stor Sverigeturné i vår. Under hela hösten har det pratats och skrivits om Lykke Li. Med rätta. Till exempel med tanke på höstens alla fantastiska konserter i Sverige (bland annat på Acceleratorfestivalen och Way Out West), London och New York. Och i vår kommer det att pratas ännu mer. Nu släpps nämligen debutalbumet. Det heter ”Youth Novels” och släpps den 30 januari på LL Recordings (distribution av EMI). Albumet är inspelat i Stockholm och New York under hösten och är producerat av Björn Yttling. Den förra singeln “Little Bit” släpps i England den 18 februari som limiterad 7” vinylsingel via fina indielabeln Moshi Moshi. NME skrev nyligen om den och Lykke Li: “Stockholms Lykke Li is a one-woman Swedish pop phenomenon giving Robyn her a serious run for her euro”. Just nu är Lykke Li aktuell med singeln “I´m Good, I´m Gone” som snurrar stadigt på radio. AKTUELLT SKIVSLÄPP Ny singeln “I´m Good, I´m Gone” spelas på radio nu. “Youth Novels” släpps den 30 januari LL Recordings (Distribueras av EMI) “Little Bit” släpps i England den 18 februari som limiterad 7” vinyl singel via fina indie labeln Moshi Moshi. PRESSKONTAKT LL Recordings Filip Wilén 0705-34 35 10 / filip@budfox.se HEMSIDA www.lykkeli.com Lykke Li på www.luger.se Lugerinc AB Box 4276 102 66 Stockholm E-post: info@luger.se Hemsida: www.luger.se Telefon: +46-(0)8-578 679 00