Luger presenterar: Hot Chip (uk)

Hot Chip! 15.9 København - Lilla Vega 17.9 Stockholm - Debaser Medis Förra veckan gick årets upplaga av Accelerator the Big One av stapeln. Arctic Monkeys, Death Cab for Cutie och The Raconteurs i all ära - men det var fem bleka britter från London som charmade oss allra mest. Det gick helt enkelt inte att undvika att dansa när de satte igång. Som tur är behöver vi inte vänta särskilt länge på att de ska komma tillbaka. Redan i september kommer de till Stockholm och Köpenhamn. Johan Jacobsson skrev detta inför Accelerator, och det är lika aktuellt fortfarande. "'Dansa då!' Inklämd mellan varma kroppar på rockklubben. I fjärran vrider och tjoar fem engelsmän på rad fram den mest fantastiska, livsbejakande musik; ett underbart misch-masch av Phil Spector, Royal Trux, Kraftwerk, Africa Bambaataa och Devo. Ändå är avståndet mellan mig och dem upptaget av folk utan någon som helst vilja att ens nicka lite gillande. ?Vad är det för fel på er? Det svänger ju!? Tankar som bitit sig fast, orsakar att jag inte njuter lika fullt ut av konserten som jag borde. Till slut så irriterad över mina medmänniskors brist på förståelse inför det enorma faktum som är Hot Chip funderar jag på att lämna lokalen, men så slutar en låt och nästa börjar och allt är helt fantastiskt igen. "En av 2005 års absolut bästa spelningar!" Nu har Hot Chip återvänt, underbara andraskivan ?The Warning? är deras bagage. Lika bra som föregångaren ?Coming On Strong? är den ytterligare ett skäl till att röra på fötterna och tänka samtidigt. Så Accelerator, jag har ögonen på er." /Johan Jacobsson, Sonic www.hotchip.co.uk BILJETTINFORMATION Biljetterna släpps i morgon 12/7. København: Förköp via www.billetlugen.dk +45 70 263 267, se www.vega.dk för mer information. 105 DKK. Stockholm: Förköp via Ticnet 077-1707070 www.ticnet.se (Ticnet säljs via alla Ticnet och ATG-ombud i hela landet) Biljetter finns även på Pet Sounds, Sound Pollution och Record Hunter. 150 SEK + förköpsavgift. PRESSINFORMATION Skivbolag: EMI Presskontakt: Dan Bengtson, dan.bengtson@emimusic.com