Los Campesinos! (UK)

29 jan -Århus, Voxhall 30 jan -Köpenhamn, Vega 31 jan -Malmö, Debaser Malmö 1 feb -Göteborg, Pusterviksbaren/ Slippery People 2 feb -Stockholm, Debaser Slussen/ Fritz's Corner 3 feb -Oslo, Garage Septetten Los Campesinos! från walesiska Cardiff bjuder på riktig röjindie där sången delas av Alexandra och Gareth Campesinos! Bandet delar bolag, Wichita Recordings, med bland andra Bloc Party, svenska Peter, Bjorn & John och Those Dancing Days och är redan klara till 2008 års upplaga av All Tomorrow Parties. Det är melodiöst som sjutton och ett bra hantverk i arrangemangen gör det svårt att stå stilla. Bandet har existerat sedan 2005 och första alstret på Wichita blev EP:n ”Sticking Fingers Into Sockets”, med urgrymma singeln ”You Throw Parties, We Throw Knives”. Nu finns andra singeln ”The International Tweexcore Underground” ute och nästa år vankas det en fullängdare, som enligt ryktet ska heta ”Hold On Now, Youngster...” Bandet själva beskriver kanske sitt sound allra bäst i låten ”It Started With a Mixx”: ”Trying to find the perfect match between pretentious and pop”. Med lite Go! Team, Love is All och Architecture in Helsinki ger de oss en riktig vitamininjektion i vintermörkret! PRESSKONTAKT Elin Hedman, Border 031-707 20 85, elin@border.se BILJETTINFORMATION Se www.luger.se HEMSIDA www.loscampesinos.com