Laura Marling (UK) till Skandinavien

Laura Marling (UK) 27 mars - Stockholm, Debaser DFB 28 mars - Umeå, Umeå Open 29 mars - Oslo, Blå Den fjärde februari i år släppte Laura Marling sitt debutalbum "Alas I Cannot Swim". Hemma i Storbrittannien har hon fascinerat kritiker och publik med sin sällsamma blandning av folkmusik och indie. Det är bara en tidsfråga innan resten av världen kommer att få upp ögonen för detta underbarn från Reading i England. 2006, när Laura Marling var sexton år, bestämde hon sig för att hoppa av skolan, dra till London och satsa helhjärtat på musiken. Samma år blev hon signad av ett av världens största skivbolag. Till en början hade hon stora problem med sina spelningar, hon var helt enkelt för ung för att komma in på de ställen hon skulle spela på! Nu har hon nyss fyllt 18, Laura Marling. Men det finns inget barnsligt över hennes musik. Debutalbumet är skrivet med en slående insikt och mogenhet som har fängslat Lauras ständigt växande skara av fans. Med influenser från Joni Mitchell, Neil Young och Bob Dylan lägger Laura, med sin mjuka intima röst, till ett helt eget kapitel i musikhistorien. BILJETTER Stockholm. 90kr + 10kr serviceavgift (110kr i dörren). DIREKTLÄNK. Lugerbiljetter säljs på www.luger.se/biljetter. Biljetterna säljs även på Pet Sounds, Record Hunter, Sound Pollution och Debaser. HEMSIDOR www.myspace.com/lauramarling www.lauramarling.com AKTUELLT SKIVSLÄPP Debutalbumet "Alas I Cannot Swim" släppS 20 februari i Sverige.