LAAKSO

18 april – Helsingfors, Tavastia (w/ The Ark) 19 april – Helsingfors, Tavastia 22 april – Stockholm, Debaser Medis (w/ The Ark) 23 april – Stockholm, Debaser Medis (w/ The Ark – fri ålder) 25 april – Malmö, KB 26 april – Lund, Mejeriet (w/ The Ark 27 april – Göteborg, Storan/Klubb Populär 28 april – Göteborg, Trädgår’n (w/ The Ark) 29 april – Uppsala, Västmanlands-Dala Nation/Velvet 5 maj – Huskvarna, Folkets Park/ Popadelica 12 maj – Stockholm, Debaser Medis/ Falling and Laughing Markus Krunegård, 14 år - Mamma, är jag snygg? Mamma Krunegård - Nej Markus du är speciell. Välkomna tillbaka Laakso! "Mother, Am I Good Looking?" heter skivan. Låtarna är tydligare, hittigare, enklare. Svartare än någonsin och större än förut. Lyssna bara på den grekiska manskören i "Västerbron", Anna Maria Espinosas skrik i bakgrunden av "Italy vs Helsinki", de drivande trummorna i "Hang Myself In The Christmas Tree". - Det är jobbigt med Laakso för det är så viktigt för alla. Det är stora känslor hela tiden, mycket dramatik i gruppen. Det kom så snabbt att vi skulle göra en skiva till så trots att arrangemangen nog är mer genomarbetade än någonsin har vi inte repat sönder dem i två år, som vi gjort förut. Vi har inte hunnit börja hata och skrota det hittiga och euforiska den här gången, som vi gjorde inför "My Gods", säger Markus Krunegård. Producent är, som vanligt, Jari Haapalainen (Bear Quartet, Ed Harcourt, Camera Obscura, The Concretes, Moneybrother). - Jari är bäst. Han tror på oss nästan mer än vi gör själva. Det vore dumt att inte förvalta att vi har jobbat så mycket tillsammans tidigare, så många onödiga diskussioner man slipper ta. Till första singeln "Italy vs.Helsinki" bråkade Laakso lite om vilken sångerska som borde bjudas in att sjunga duett med. Sedan kom Markus på vem han ville sjunga med: Peter Jöback och ingen annan. Annars vrålupptagne Peter gillade låten, kom till studion, sjöng med sin stora röst och "kändes som en av oss". Det ni med en bit socker i. Nu ger de sig ut på våra svenska vägar, både själva och även tillsammans med melodifestivalvinnarna The Ark. AKTUELLT SKIVSLÄPP Nytt album, "Mother Am I Good Looking?", släpps 18 april 2007 HEMSIDA www.laakso.nu Lugerinc AB Box 4276 102 66 Stockholm E-post: info@luger.se Hemsida: www.luger.se Telefon: +46-(0)8-578 679 00