Kjellvander & Järvinen på Cirkus 19 maj

Christian Kjellvander Kjellvanders trollska och förförande melodier har etsat sig fast i en hel generation för all framtid. Den countryosande, andliga och förtroliga tonkonst som outsinligt tycks porla ur hans stundvis väldigt mörka, men alltid bevekliga sinne är i en klass för sig. För det kommer från hjärterötterna. Det hörs lång väg. Och det är precis där Kjellvander är expert. Han kan hjärta och smärta. Är det någon som vet hur det känns, så är det han. Det är lätt att bli bästa vän med Christian Kjellvander utan att känna honom. Men det är okej, det är ungefär som att tillhöra en ansiktslös men nära besläktad, lite utarmad familj. Det är du, Neil Young, Bob Dylan, Townes van Zandt, Christian Kjellvander och kanske även Dolly Parton. Och ni har det bra. Det räcker så. Anna Järvinen Det mediala mottagandet för Anna Järvinens "Jag fick feeling" bestod av idel lyriska recensioner och sedan dess har pilen bara pekat uppåt. Vi låter helt enkelt recensionerna tala för sig själva: Ibland är musiken så bländande vacker att det gör ont i ögonen. – Aftonbladet 4 av 5 Anna Järvinen har gjort årets bästa svenska skiva. – Dagensskiva 8 av 10 Allt som allt är Jag fick feeling trettiosju minuter och sexton sekunder av det mest spännande som kommer på en svensk skiva i år. - GP 4 av 5 Det är popmusik som ger intrycket av att allting är möjligt. – SvD 5 av 6 Höstens svenska album. – Sonic 9 av 10 BILJETTER DIREKTLÄNK TILL BILJETTKÖP Cirkus 08-6601020, www.cirkus.se, Ticnet 077-1707070 www.ticnet.se (Ticnet säljs via alla Ticnet- och ATG-ombud i hela landet) Biljetter finns även på Pet Sounds, Sound Pollution och Record Hunter Ingen åldersgräns. HEMSIDOR www.annajarvinen.com www.christiankjellvander.com