Graveyard

28 nov – Stockholm, Kägelbanan support till Black Mountain (CAN) Graveyard har funnits i ett år. På det året har de blivit signade till Transubstans (Abramis Brama m.fl) och TeePee (Brian Jonestown Massacre, The Warlocks m.fl), släppt sitt debutalbum som har fått allt ifrån tyska journalister till amerikanska hipsters att gå i taket av lycka, de har lyckats skapa en buzz i underjorden runt om i Sverige/världen och är nu ute på Europaturné. De spelar rock som är stadigt rotad i den gyllene eran 68-72 utan att för den skull låta som en mossig karbonkopia på gammal skäggig rock. Sångaren Joakim Nilsson har en otrolig röst som är backad av en toktight och svängig rytmsektion lägg därtill en leadgitarrist som är en avlägsen släkting till Robert Johnson, tillsammans blåser de omkull publiken vart de än spelar. Debutalbumet är inspelat, producerat och mixat av Don Ahlsterberg som jobbat/jobbar med bland andra José Gonzalez, Soundtrack of our Lives och The (International) Noise Conspiracy. Inom kort kommer Dolores singelklubb även släppa en 7”. Håll ögonen öppna! Black Sabbath, Cream och Pentagram... här har ni nu Graveyard. ”Bättre rock och bättre röst går inte att hitta just nu. Nilssons sång är fenomenal, med en frasering och en nerv som tillhör absolut världsklass.” 5 av 5 Nerikes Allehanda "This is a shocker!" "The chorus in "Thin line" together with an insane groove takes the song through the roof and I'm screaming for more." 8 av 10 Itsatrap.com HEMSIDOR www.myspace.com/graveyardsongs www.blackmountainarmy.com BILJETTINFORMATION 150kr + serviceavgift. DIREKTLÄNK TILL BILJETTKÖP Södra Teaterns Biljettkassa 08-556 97 230 eller www.sodrateatern.com samt Sound Pollution och Record Hunter. Lugerinc AB Box 4276 102 66 Stockholm E-post: info@luger.se Hemsida: www.luger.se Telefon: +46-(0)8-578 679 00