Fenomenet MIKA till Sverige!

MIKA (UK) 7 april – Stockholm, Berns Fantasifulla Mika är född i Libanon men spenderade uppväxten i metropoler som Paris och London, stadshoppandes med sina föräldrar och fyra syskon. Ända sedan tidiga barndomsåren har denna karismatiske unge man med sitt extremt breda röstregister och glada dubbelbottnande pop varit förtrollad av musik. Och det är inte svårt att höra hur enormt begåvad Mika är i låtar som sprudlande glada, bubblande och förhoppningsfulla ”Grace Kelly”, eller suggestiva och hittiga ”Relax Take it Easy”. Som en välrundad blandning av Scissor Sisters och Rufus Wainwright tågar Mikas glada falsettsång och hjärtskärande vackra melodier in i ditt medvetande och det står klart redan från början att det här är en artist vi kommer få se mycket, mycket mer av. Mika tillhör gruppen av fenomen som blivit upptäckta genom MySpace och om hans låtar och person har det under det senaste året skrivits spaltmetrar. Men trots alla dessa höga förhoppningar inför releasen av hans första fullängdare toppade han lätt dessa hos kritikerkåren med superba ”Life in Cartoon Motion” en skiva som består av tio låtar lika välsammansatta som den bästa bakelse. Mikas debutalbum kommer som en välbehövd vitamininjektion så här mitt i vintern. Albumet gick in som etta i england samtidigt som han är etta på singellistan med ”Grace Kelly”, etta på radiolistan och etta på iTunes! 7 mars kan du lägga vantarna på skivan men du kan även värma dig med vissheten att du kan få se denna statueska och exotiska skönhet live i april! AKTUELLT SKIVSLÄPP Debutalbumet ”Life in Cartoon Motion” (Universal Music) släpps 7 mars. PRESSKONTAKT Mia Annell, Universal Music 08-629 53 20, mia.annell@umusic.com HEMSIDA www.mikasounds.com www.myspace.com/mikamyspace BILJETTINFORMATION DIREKTLÄNK TILL BILJETTKÖP Chinateatern 08-566 323 50 Ticnet 077-1707070 www.ticnet.se (Ticnet säljs via alla Ticnet- och ATG-ombud i hela landet). Biljetter finns även på Pet Sounds, Sound Pollution och Record Hunter. 18-årsgräns vid förköp, 20 i dörren. Lugerinc AB Box 4276 102 66 Stockholm E-post: info@luger.se Hemsida: www.luger.se Telefon: +46-(0)8-578 679 00