Eli Paperboy Reed & The True Loves (US) till Sverige

Eli Paperboy Reed & The True Loves (US)
13 november - Malmö, Babel
15 november - Stockholm, Debaser Slussen/Fritz's Corner

En explosion av rhythm and blues är precis vad en konsert med Eli 'Paperboy' Reed & The True Loves innebär. Frontfiguren heter Eli 'Paperboy' Reed, är 24år och kommer från Boston, USA. Namnet "Paperboy" kommer i grunden från en hatt han en gång favoriserade. Som 10-åring var Elis stora idol Chuck Berry. I tonåren var det soul och Otis Redding som gällde. När han var 18 år spelade han på olika bluesklubbar runt om i Mississippi. Soulen och musiken var en livskraft och 2004 självsläppte han minialbumet 'Walkin' and Talkin''. Men det var först efter att ha fått ett ordentligt skivkontrakt som debutalbumet 'Roll With Me', tillsammans med The True Loves, släpptes och det är fortfarande soul som gäller. The True Loves kompletterar Eli Reed med sitt fylliga sound. Eli lär ha sagt "Jag förstår soul inifrån och ut" och nog känns han soul. Men han vill inte kännas gammal - han är en man av idag med inspiration av det gamla.

SENASTE SKIVSLÄPP
'Roll With Me' släpptes 2008