De Lyckliga Kompisarna

6 okt - Stockholm, Debaser Slussen (Efterfest 18+)

7 okt - Göteborg, Sticky Fingers (Efterfest 18+)

8 okt - Malmö, Debaser Malmö (Efterfest 18+)

De Lyckliga Kompisarna har börjat spela igen. Många återföreningar har du säkert sett, men få så bra som denna.

Den 7 September släpper bandet sin platta, HUGOS SÅNG EP och i samband med releasen gör DE LYCKLIGA KOMPISARNA tre exklusiva spelningar med fri entré för alla sina fans.

DLK spelade mycket runt om i Sverige på 90-talet. Dom gjorde ca 300 spelningar, bland annat på Hultsfredsfestivalen 1992 och 1994. När bandet spelade på Gräsö 1993 var gaget en dunk hembränt, och elström fanns inte i bygdegården. Arrangörerna var tvungna att dra en skarvsladd från gården intill. Åren gick, med medlemsbyten hit och dit, och hårt turnérande i en gammal Ford Granada. 1997 var det inte kul längre. Bandet gjorde avslutningsspelningar på Kafé 44 och var fast beslutna att aldrig återförenas.

Sommaren 2007 spelade Mart med sitt projekt Total Egon på Augustibuller. Roger Reinstam och Jouni kompade. Egil Jansson var där för att kolla på Toy Dolls, så man passade på att fråga om han ville vara med. Han hade redan fullt upp, med tyckte att det var okej att Jouni och jag satte igång med DLK. igen. Björn och Sussie hade samma uppfattning, och därför är dagens sättning:

Mart Hällgren - sång och bas

Jouni Haapala - trummor

Roger Reinstam - gitarr och sång

Fredrik Åberg - gitarr och sång!

Återföreningen av DLK var mer än efterlängtad och responsen från publiken blev överväldigande.

Nya låtar började skrivas och av en händelse får bandet kontakt med skivbolaget Wild Kingdom.

En ep har spelats in, 5 spår som tar De Lyckliga Kompisarna rätt in i 2009!

BILJETTER

Fri entré.