Biljetterna till Way Out West ute! - Och så lite nya artister: The Flaming Lips, Beirut och Pacific!

Det känns lite som när man tio bast gammal står och trampar på startlinjen till minimarathon. Nervös att vara bland så många lika gamla, lika snabba, lika nervösa små människor som man inte känner men ändå känner med. Morsan är där nånstans och man får banan och saft när man går i mål. Det får man förresten även om man inte går i mål. Jaja, mjölk är livet. Eller? Nej – musik och festival är livet! Pang! Nu är biljetterna till Way Out West släppta! Yihoo! Biljetter handlas på wayoutwest.se på www.wayoutwest.se/biljetter DIREKTLÄNK FÖR BILJETTKÖP Du kan också köpa biljett på telefon av Tickster på 0771-47 70 70. Biljetter finns även på Bengans i Göteborg och på Pet Sounds, Record Hunter, Sound Pollution och Bengans i Stockholm. Festivalpasset - 1295kr 2 dagar på festivalområdet, samt 3 dagars klubbar i mån av plats Ungdomspasset (under 18 år) - 995kr 2 dagar på festivalområdet. Klubbarna ingår inte. Dessa biljetter får endast köpas av de som fyller 18 år efter 9 augusti. Legitimation kommer att kontrolleras när du hämtar ut ditt armband. Endagsbiljetter kommer att släppas senare. Mer information kommer. Det är 13-årsgräns på hela Way Out West. Detta på grund av de riktlinjer om ljudvolymer som Socialstyrelsen beslutat om. The Flaming Lips (US) The Flaming Lips har förgyllt vår tillvaro i 25 år med sin oöverträffliga fallenhet att experimentera och förnya sig inför varje album. Musiken blir aldrig långtråkig. De innehar den smäktande förmågan att kunna variera element som avskalade stråkar och häftiga gitarriff med punkattityd i samverkan med kraftfulla melodier. De kan nästan hypnotisera med sina elektroniska effekter och psykedeliska harmonier och kombinerar detta med starka och djupsinniga texter. Detta är bandet som tar liveframträdande till en helt ny nivå. De kan uppfattas som en smula galna, men komponerar fantastiskt livfull, annorlunda och intressant musik. Bandet har varit känt för sina spektakulära konserter i över 20 år och har blivit listade som ett av de” 50 band du måste se live innan du dör” av Q Magazine. Upplevelsen kallas; The Flaming Lips och du är inbjuden. Du har chansen att närvara vid en oförglömlig konsertupplevelse då dessa rocklegender kommer till Way Out West, Slottskogen i augusti. Tänk inte ens tanken att missa det här! Läs mer... HEMSIDOR www.wayoutwest.se/the-flaming-lips www.flaminglips.com www.myspace.com/flaminglips Beirut (US) 22-åringa underbarnet Zach Condon är hjärnan bakom Beirut, det mest innerliga, melankoliska och inspirerade som sett dagens ljus på många år sedan Conor Oberst och Bright Eyes. När du hör Zachs stämma som sprungen ur en uråldrig brunn av världens all musik, ackompanjerad av ukulele och romska blås rör sig Zach Condon i en alldeles egen nisch. När du tar dig en lyssning på någon av Beiruts fantastiska och hyllade fullängdare är Kusturicas air av tårdränkta leenden inte långt borta. I sommar kommer dom äntligen hit, för första gången till Sverige, folkpopfrälsarna från Santa Fe. Boywonder Zach blandar instrument som få andra moderna artister. Med cello, orgel, mandolin, fioler, pianon, tamburiner, saxofoner, glockenspiels och trumpeter vävs en drömsk men enormt stilsäker kompott av folksymfoniska låtar som är mer självutlämnande än en biografi. Och pressen säger: "The Flying Club Cup är årets bästa popskiva." - 9 av 10 Dagensskiva "Sorgset och jublande" - 4 av 5 Aftonbladet "Det är teater, och låter bra." 4 av 5 DN Läs mer... HEMSIDOR www.wayoutwest.se/beirut www.beirutband.com www.myspace.com/beruit Pacific! (klubbspelning) Way Out West kommer kännas lite mer snygg frilla och hula-hula i sommar, och festivalprogrammet kommer kännas lite mer som en resebroschyr. För när vi med sprudlande lust kan bekräfta att Göteborgska Pacific! - det bästa nyårslöftet vi fått 2008 - dyker upp på årets Way Out West-fest, är det med känslan av att vi ska få glittra på en strand i Söderhavet medan solen går ned och magen pirrar. Eller för den delen åka taxi genom Paris natt tillsammans med vackra människor. Eller kyssa någon under en takfläkt i Madrid. Ni vet: känslor! Läs mer... HEMSIDOR www.wayoutwest.se/pacific www.musicpacific.com www.myspace.com/musicpacific 8-9 augusti 2008 ses vi i Slottsskogen, Göteborg 7-9 augusti 2008 håller vi igång på klubbar runtom i Göteborg Redan klara artister som kommer att spela (på klubb eller på festivalområdet) är: N.E.R.D Sigur Rós Håkan Hellström José González The National Iron & Wine Lykke Li Buraka Som Sistema Okkervil River Yeasayer Fler artister ämnas släppas inom kort, håll utkik! Handla biljetter till Way Out West direkt på www.wayoutwest.se/biljetter Biljetter finns även på Bengans i Göteborg och på Pet Sounds, Sound Pollution, Bengans och Record Hunter i Stockholm. Lugerinc AB Box 4276 102 66 Stockholm E-post: info@wayoutwest.se Hemsida: www.wayoutwest.se Telefon: +46-(0)8-578 679 00