An evening with Weeping Willows

19 december - Stockholm, China Teatern Presenteras av Luger och Berns "Vi har haft ett bra år 2007. Vår skiva "Fear & Love" kom i februari och den har fått ett fantastiskt mottagande överlag. Kanske är det vår bästa skiva någonsin. Sedan skivan släpptes har vi turnerat flitigt och även det har gått mycket bra. Vi själva tycker att vi är bättre än någonsin. Bitarna som vi samlat under tolv år tillsammans har nu bildat ett vackert pussel. I våras gjorde vi 20 klubbspelningar runt om i Sverige och Finland, på sommaren gjorde vi 8 festivalspelningar och under hösten gjorde vi ytterligare 10 klubbspelningar. Dessutom gjorde vi vår sedvanliga "Allsång På Debaser" i augusti. Vi har hela tiden gjort små ändringar i låtlistan och vi har även plockat upp en hel del nya covers under resans gång. Vi har, som sagt, haft ett kreativt mycket bra år. Detta vill vi fira med att avsluta med en riktigt storslagen konsert i vår hemstad Stockholm. Det kommer att bli en lång kväll på Chinateatern 19 December med många låtar och väldigt speciellt utvalda gäster. Vi har planerat denna spelning ett tag och är nu glada och stolta över att kunna presentera: "An Evening with Weeping Willows" Gästmusiker: stråkorkestern Stockholm Strings (Brian Wilson, Arthur Lee's Love mfl), Andy Bell (Oasis), Martin Hederos. Gästsångare: Ian McCulloch (Echo & The Bunnymen), Jens Lekman. DJs: Pet Sounds. Vi längtar!" //Weeping Willows. Läs mer om Weeping Willows... BILJETTINFORMATION 280kr + serviceavgift. (släpps 31 oktober) Chinateatern 08-566 323 50, Ticnet 077-1707070 www.ticnet.se. Biljetter finns även på Pet Sounds, Sound Pollution och Record Hunter. Ingen åldersgräns. AKTUELLT SKIVSLÄPP Singeln "The Burden" släpptes 3 januari 2007. Albumet "Fear & Love" släpptes 14 februari 2007. HEMSIDA www.weepingwillows.nu www.luger.se/weepingwillows Lugerinc AB Box 4276 102 66 Stockholm E-post: info@luger.se Hemsida: www.luger.se Telefon: +46-(0)8-578 679 00