Gå direkt till innehåll
TAF Designstudio tolkar Ludvig Svensson i årets monter på Stockholm Furniture Fair 2024

Pressmeddelande -

TAF Designstudio tolkar Ludvig Svensson i nytänkande monterkoncept som presenteras på Stockholm Furniture Fair 2024. Under Stockholm Design Week är såväl monter som det nyöppnade showroom, inrett av TAF, bemannade för att välkomna nya som gamla kontakter.

Stockholm Furniture Fair 2024 är igång och det är det en nytolkning av Svensson som mässans besökare kommer få se. TAF, Gabriella Lenke och Mattias Ståhlbom, har utvecklat ett konceptet som bygger på arkitektoniska element, symboliska för textilfabriken i Kinna. Till montern har TAF dessutom tagit fram två typer av möbler; en bänk och en fåtölj med syftet att utforska och lyfta fram Svenssons möbeltyger.

– I stället för att nyttja den traditionella tapetserartekniken; med en tygklädd kärna, har hela tygrullar använts för att skapa en mjuk stoppmöbel. Ingen sömnad behövs och tygrullarna kan enkelt återanvändas till andra sammanhang. Stommen är pragmatiskt konstruerad av furuplywood. Möblerna kommer också att visas i galleriytan av Svenssons showroom, säger TAF.

– Mattias och Gabriella har en fantastisk förmåga att med enkla medel beskriva vilka vi är och vad vi kan erbjuda inom inredningstextilier. Deras koncept för såväl showroom som monter känns nytolkande och inspirerande, samtidigt som jag känner mig hemma i konceptet direkt, säger Anna Krantz, marknadschef.

En återkommande utmaning för textilproducenter med ett brett sortiment är frågan hur produkterna presenteras på ett effektivt men samtidigt inspirerande vis, en utmaning som TAF klurat på under hösten.

– Vi ville skapa ett nytt sätt att visa tyger på för både hängande längder och möbeltextil. Vi testar en idé i Ludvig Svenssons monter på mässan som bygger på höga, arkitektoniska element för de hängande textilierna. Vi ser fram emot att höra vad besökare tycker, avslutar TAF.

I samband med Stockholm Furniture Fair 2024 kommer medarbetare finnas på plats mellan 9-18.

Svenssons showroom är öppet under Stockholm Deignt Week mellan tis-tors 9-18 och varje eftermiddags serveras aw mellan 15-18.
Under Stockholm Furniture Fair i februari 2024 hittar ni Svensson i monter C12:19

Ämnen

Med en livslång passion för textil, bygger Svensson sitt varumärke på ett arv från 1887. Vi är ett familjeägt företag som i fjärde generationen fortsätter att utveckla och tillverka textila klimatlösningar med design och funktion i fokus. Idag används vår unika erfarenhet och kunskap för att förbättra miljön för både människor och växter.

Anna Krantz

Presskontakt Marketing Manager +46 738 15 20 77

Vi har tillverkat textilier sedan 1887

Med en livslång passion för textil, bygger Svensson sitt varumärke på ett arv från 1887. Vi är ett familjeägt företag som i fjärde generationen fortsätter att utveckla och tillverka textila lösningar med design och funktion i fokus.

Idag används vår unika erfarenhet och kunskap för att förbättra miljön för både människor och växter. Detta gör oss unika och oerhört stolta. Välkommen till Svensson.

Ludvig Svensson

Bangatan 8