LSI Projects levererar inredning till Hernö Gin Hotell

LSI Projects levererar inredning till Hernö Gin Hotell

LSI Projects, Sveriges ledande projektsnickeri får uppdraget att tillverka specialinredningen åt nya Hernö Gin Hotell. Det mångfaldigt prisbelönta och världsledande Hernö Gin, väljer återigen LSI Projects som partner och leverantör av deras specialinredning, denna gång till deras upplevelsehotell i Härnösand, som öppnar till vintern 2024/25.

Hotellet, ritat av Krook & Tjäder, får totalt 9 våningar och 128 rum. LSI Projects uppdrag avser de publika ytorna och innefattar barer, restaurangytor samt konferensrum. Bakom inredningskonceptet står Spik Studios.

- Som norrlänning och inbiten gin-älskare känns det otroligt kul att få vara en del av Hernö Gins hotellsatsning i min gamla hemkommun. Hernö Gin är en världsledande ginproducent som satt Härnösand på kartan globalt och att vi nu får förtroendet att förverkliga deras koncept är väldigt spännande, säger Robert Stålgren, affärsansvarig på LSI Projects.

Hernö Gin har som mål att utveckla Härnösand och Höga Kusten till en internationell destination för gin-älskare och hotellet blir en avgörande punkt i den satsningen.

- Detta projekt följer på en annan lyckad satsning av Hernö Gin - vinbaren på Södermalm i Stockholm, som vi tillverkade 2021. Det är kul att återigen få leverera specialinredning till ett varumärke som liksom oss värdesätter kvalité, hantverk och passion, säger Erik Asplund, sälj - och marknadschef på LSI Projects.

Ämnen

LSI Projects AB utvecklar och producerar specialinredning för kommersiella miljöer, så som restauranger, retail och kontor. Företaget har över 75 års erfarenhet av möbel - och inredningsproduktion och samarbetar med en rad välkända varumärken och kunder inom alla segment. Med kontor i Stockholm och Lund samt ett stort nätverk av samarbetspartners levereras inredning till hela världen. Företaget har 18 st anställda och omsatte under 2022 totalt 56 Mkr.

Erik Asplund

Presskontakt Sälj - och marknadschef Sverige Kontakta oss

Vi skapar specialdesignade möbler och inredningar

LSI utvecklar och levererar högkvalitativa inredningar som matchar dina krav på design, behov och funktionalitet.

LSI Projects AB

Åldermansgatan 8