LRF Samköp tecknar avtal med Smiling Faces

LRF Samköp har tecknat ett ramavtal för sina företagskunder avseende kaffemaskiner och tjänster med Smiling Faces AB. Ramavtalet löper i tre år med start 1 mars 2012.

Avtalet är tecknat för LRF Samköps företagskunder, företag som jobbar inom de gröna näringarna.
De gröna näringarna representerar en stor och betydande del av Sverige, tillsammans har företagen knutna till LRF Samköp en årsomsättning på mer än 200 miljarder kronor och över 60 000 anställda fördelade på närmare 1 600 arbetsställen i landet.

– Vi är mycket glada över förtroendet att få möjligheten att leverera kaffemaskiner och tjänster till
LRF Samköps kunder. Genom affären förstärker vi vår position på marknaden, och vi ser fram emot ett spännande samarbete, säger Emil Sandberg, Försäljningschef på Smiling Faces AB.

Smiling Faces är miljö- och kvalitetscertifierade enligt ISO 9001 respektive ISO 14001. Dessutom klimatkompenserar Smiling Faces, tillsammans med sina kunder, för varje kopp som tas ur alla maskiner. Det är inte enbart kaffet eller energiförbrukningen som kompenseras utan också hela kaffemaskinen, mjölken, sockret, pappersmuggen och träskeden. Det gäller alla Smiling Faces vatten- och kaffemaskiner med innehåll oavsett leverantör, kaffesort och kaffeböna.

– Vi ser fram emot att samarbeta med Smiling Faces och känner oss trygga med att vi har ett gemensamt, hållbart och konkurrenskraftigt erbjudande till de gröna näringarnas företag, säger Tina Wessman Hellstadius, VD för LRF Samköp AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Kristan Slättberg, Kategoriansvarig, LRF Samköp AB
08-787 59 09, kristian.slattberg@lrfsamkop.se