Med LRF Konsult går det som en dans tycker Karl Petter

Med LRF Konsult går det som en dans tycker Karl Petter

Karl Petter, känd från Let`s Dance och Bonde söker fru deltar på årets LRF riksförbundsstämma den 27-28 maj. Karl Petter bjöd på en bejublad dansuppvisning inför de församlade bönderna och passade även på att marknadsföra LRF Konsult.

- Det känns bra att samarbeta med LRF Konsult, jag och min familj har varit kunder hos LRF Konsult i Säffle i många år och nu har kontoret i Karlstad hjälpt mig att starta ett nytt företag. Jag har också genomfört ett framtidssamtal tillsammans med en affärsrådgivare från LRF Konsult. Framtidssamtal rekommenderar jag verkligen åt alla unga lantbrukare, säger Karl Petter Bergvall.

Efter att testat så vitt skilda saker som att köra skogsmaskin 8 timmar om dagen till kändislivet och svettiga och hårda dansövningar under Let´s Dance är Karl Petter övertygad om att det är livet som bonde som passar honom bäst.

- Framtidssamtalet ger perspektiv på ens eget företagande, idéer och tankar. LRF Konsults affärsrådgivare vet vad som händer på marknaden. De är kort sagt proffsiga.

Karl Petter var på stämman tillsammans med Jonas Bergqvist, vd LRF Konsult.

- Karl Petter är en bra representant för de nya, unga bönderna som vågar förverkliga sina drömmar och som tänker i nya banor. Framtidtron hos dagens unga företagare inom de gröna näringarna är större än någonsin, liksom möjligheterna och utmaningarna, säger LRF Konsults vd Jonas Bergqvist.

För mer information kontakta:

Jonas Bergqvist, vd LRF Konsult

Telefon: 08-700 20 07, E-post: jonas.bergqvist@konsult.lrf.se