Ludvig & Co och Bygglet i partnerskap för att stärka företagandet inom hantverks- och byggbranschen

Redovisnings- och rådgivningsföretaget Ludvig & Co och systemleverantören Bygglet har ingått samarbete gällande tjänster inom redovisning, ekonomi, lön, juridik & företagsrådgivning samt projektledningssystem. Partnerskapet riktar sig till bygg- hantverk- och entreprenadbranschen i Sverige.

Med samarbetet vill Ludvig & Co och Bygglet tillsammans underlätta för landets bygg- och hantverksföretagare att driva ett effektivt och lönsamt företag genom gemensamma och förmånliga erbjudanden. Genom att kombinera Ludvig & Co:s expertis inom redovisning- och ekonomitjänster med Bygglets affärssystem får kunderna en ny kraftfull kombination av tjänster och digitala verktyg, allt med målsättning att underlätta vardagen för landets hantverksföretag.

-Jag är mycket glad att Ludvig & Co nu är en certifierad partner till oss på Bygglet. Deras breda tjänsteutbud som passar våra kunder, en stark närvaro med kontor över hela landet samt en gedigen branschkunskap mot målgruppen är anledningen att vi valt just dem som partner, säger Magnus Buregård, Head of Customer Success på Bygglet.

Förenklar företagandet med ekonomi- och juridiktjänster
Vissa små och medelstora företag hanterar delar av sin ekonomi på egen hand vilket gör att de inte har möjlighet att fokusera fullt ut på sin verksamhet. Genom rätt digitala verktyg och en egen rådgivare som hjälper till med allt det administrativa runt företagandet blir det både enklare, tryggare och framåtblickande.

- Med vår breda expertis inom ekonomisk rådgivning och Bygglets projekthanteringsverktyg erbjuder vi nu en helhetslösning som ger våra kunder inom bygg- och hantverksbranschen full koll på både projekt och ekonomi. Vi har idag över 5 500 kunder inom byggbranschen och med detta en stor kunskap om och förståelse för målgruppen. Självklart hoppas vi med detta samarbete att kunna hjälpa ännu fler genom våra tjänster som både underlättar företagandet och utvecklar verksamheten, Patrik Stenberg, Partneransvarig på Ludvig & Co.

Detta är Bygglet
Bygglets affärsidé är att genom sitt projektsystem göra det administrativa enklare för landets bygg-, hantverk- och entreprenadföretag. Bygglet ingår i SmartCraft-familjen som är en ledande leverantör av digitala lösningar och tjänster (SaaS) till hantverkare och hantverksbolag i Norden. Tillsammans har koncernen 115 000+ användare som stöttas av 200 anställda på 15 kontor i Sverige, Norge & Finland.

Ludvig & Co - certifierad byråpartner till Bygglet
Ludvig & Co är Sveriges största redovisnings- och rådgivningsföretag med 70 000 kunder och 1 300 medarbetare på fler än 130 orter. Vi erbjuder branschspecifika tjänster inom ekonomi, fastighetsförmedling, juridik, skatt och affärsrådgivning som ger affärsnytta för småföretagare.

Som partner har Ludvig & Co:s rådgivare inom ekonomi gått en gedigen utbildning i hur Bygglets projektverktyg fungerar, och hur systemet anpassas på bästa sätt mot olika företag och yrkesgrupper inom byggbranschen. Allt för att byggföretagaren ska vara trygg i att få ut maximalt Bygglets system.

Har du frågor kontakta
Patrik Stenberg, Partneransvarig Ludvig & Co
Epost: patrik.stenberg@ludvig.se, tel: 073-330 90 54
Anna Burlage Sjöberg, Kommunikatör och pressansvarig på Ludvig & Co
Epost: anna.sjoberg@ludvig.se, tel: 08-700 20 10
Magnus Buregård,

Ludvig & Co är Sveriges största redovisnings- och rådgivningsföretag med 70 000 kunder och 1 300 medarbetare på fler än 130 orter. Vi erbjuder branschspecifika tjänster inom ekonomi, fastighetsförmedling, juridik, skatt och affärsrådgivning som ger affärsnytta för småföretagare.