Semifinalen i Årets kock 2013 till Göteborg

Det är inte bara kockarna som kommer att vara huvudpersoner i Sveriges mest prestigefyllda matlagningstävling. När LRF Västra Götaland tar hand om semifinalen i Göteborg  i Årets Kock 2013 är relationen mellan bonden och kocken i fokus. Svenska råvaror från Västra Götalands bönder ger semifinalen en regional prägel.

Nu är det klart att LRF är värd för semifinalerna i SM i professionell matlagning, Årets Kock 2013. De utvalda städerna är Göteborg, Jönköping och Uppsala.
- Vi är stolta över attLRF Västra Götaland fått äran att arrangera den sista semifinalen i matlandshuvudstaden Göteborg. Västra Götalands duktiga bönder får chansen att lyfta fram  fina svenska råvaror som förädlas till maträtter i absolut världsklass, säger Lotta Bäckberg, kommunikatör, LRF Västra Götaland.
- Svenska råvaror har mycket att tillföra när det gäller utvecklingen av den svenska gastronomin, säger Magnus Lindström, Årets kock 2003. Magnus är en av Sveriges bästa kockar som aktivt väljer att arbeta med lokalproducerade råvaror.

Semifinalen avgörs den 28 november i Göteborg. Övriga två semifinaler avgörs i Uppsala och Jönköping. Finalen hålls i Stockholm den 8 februari, 2013     Välkommen att kontakta Lotta Bäckberg, LRF Västra Sverige 070-3233916