Kulturnatta med musik på Eggers Veranda

Kulturnatta med musik på Eggers Veranda

Konst och kultur har alltid haft en särskild plats på Hôtel Eggers. Under Kulturnatta i Göteborg den 25 oktober bjuds det på en helkväll fylld med spännande toner på den mysiga verandan mitt på Drottningtorget.

Kulturnatta arrangeras av Göteborgs Stad i samarbete med det fria kulturlivet.

Artister på Eggers veranda i Göteborg den 25 oktober

Meloduo – kl. 17.30–18.30

"Meloduo" är en grupp bestående av Silvio Alejandro Duquesne och David Törnebäck. Duon spelar musik från Kuba och Latinamerika , främst klassiska kubanska sånger som bolero," trova cubana" men även blandat med lite andra stilar som son och cha cha cha.

Kärra Nå'n kören – kl 19.00–20.00

Damkören startades 1990 av några sång- och musikintresserade tjejer som arbetade inom barnomsorgen i Hisings Kärra, Göteborg. Namnet blev till då en presentatör sa "oh kära nå´n så mycket damer". Damkören startades i Kärra och då blev det "Kärra Nå'n kören". Medlemmarna kommer till största delen från Göteborg med omnejd och sjunger allt från Mozart till ABBA. Med andra ord, allt mellan himmel och jord, och gärna låtar det svänger om ...

Dembo The Rootsman – kl. 20.30–22.00

Dembo The Rootsman är en Göteborgsbaserad artist och musikgrupp som startades för 15 år sedan och består av sångare och musiker från Gambia, Senegal, Brasilien och Sverige. Musiken är starkt rotad i den västafrikanska traditionen med fokus på trummor och traditionellt trumspel. Populära traditionella sånger framförs, men "The Rootsman" vill också bredda och blanda in andra musikaliska uttryck och stilar från exempelvis Jamaica, USA och Europa. Populär afropop med elbas möter svensk bluesgitarr i en mix med nya och egna låtar. Sångerna är på mandinka, engelska och svenska.

”Musik och kultur har alltid legat Eggers varmt om hjärtat. Att bidra och vara en del av Kulturnatta i Göteborg ligger helt i linje med vår önskan att skapa härliga upplevelser för alla sinnen”, säger Jessica Vialleton, hotelldirektör på Hôtel Eggers.

Gäster är välkomna att droppa in som de vill under kvällen och en skön stämning utlovas!