MG ny partner till LGCT Stockholm & Stockholm Horse Week

MG ny partner till LGCT Stockholm & Stockholm Horse Week

Det står nu klart att MG Sverige är ny partner till evenemanget 2022. Ett nytt spännande samarbete som ligger helt i linje med arrangörens vision om att vara ett hållbart och nytänkande evenemang i hjärtat av Stockholm.

MG grundades redan 1924 och har varit före sin tid ända sedan starten i Morris Garages. Nu kan ännu en generation handla bilar från det ikoniska märket som är modernt, elektriskt och redo för framtiden. Med ett brett utbud av hållbara och elektriska fordon vänder MG sig till bilister runt om i Europa. Alla fordon görs med individen i fokus – allt för att möta alla önskemål och behov.

-MG gör elbilsägande möjligt för alla som är redo att starta sin elektriska resa genom att ha rätt pris på fantastiska bilar. Med en bred målgrupp ligger fokus på säkerhet och funktionalitet, vilket gör bilarna optimala för den aktiva livsstilen. MG vill att bilägandet ska vara i världsklass, precis som Longines Global Champions Tour, vilket gör Stockholm Horse Week till en perfekt plattform för MG att synas på, säger Johan Lindström, Head of Sales & Brand, Hedin MG Sweden AB.

LGCT Stockholm och Stockholm Horse Week arrangeras för tredje gången på ikoniska Stockholm Stadion och lockar till sig världens bästa ryttare för att tävla i den prestigefulla Longines Global Champions Tour och Global Champions League. Stockholm Horse Week kompletterar programmet med fokus på unga talanger och skapar en bredd i evenemanget som sträcker sig hela vägen från OS-guldmedaljörer till lokala ponnyryttare.

- Vi är väldigt glada över partnerskapet med MG och det ligger helt i linje med evenemangets vision och varumärke. Att få möjligheten att samarbeta med ett innovativt företag med stark framåtanda är något vi är mycket stolta över, säger Johan Pagerup, VD S&E Stockholm Horse Week.

Ämnen

Longines Global Champions Tour Stockholm & Stockholm Horse Week arrangeras 17-19 juni 2022 på Stockholm Stadion. Evenemanget arrangeras av Stockholm Horse Week i nära samarbete med Stockholm Stad.

Välkommen till Longines Global Champions Tour Stockholm & Stockholm Horse Week!

Den 28-30 juni 2024 kommer succén Longines Global Champions Tour Stockholm och Stockholm Horse Week tillbaka till Sverige.

Upplev sport i världsklass och magin på anrika Stockholms Stadion när världens bästa ryttare kommer till Stockholm för att tävla i LGCT och GCL. Stockholm Horse Week kompletterar programmet med klasser för unga talanger, både hästar och ryttare.

Longines Global Champions Tour Stockholm & Stockholm Horse Week

Alfred Wigelius väg 10