Analysera användarnas beteende – stoppa hotet inifrån och upptäck stulna användarkonton

För att kunna stänga ner användarkonton som stulits eller missbrukas måste de först upptäckas. De effektiva hjälpmedel som finns i dag kan med automatisering och avancerad dataanalys hjälpa företag att identifiera misstänkta beteenden. Används de minskar risken betydligt att drabbas av olika slags intrång och informationsstölder.

Läs mer och se filmen»

Ladda ner faktablad ”User and Entity Behavior Analytics”»

• ueba
  • user and entity behavior analytics

LogRhythm lanserar ny version av sin avancerade nätverksövervakning

Datasäkerhetsföretaget LogRhythm lanserar en ny version av sin plattform för avancerad nätverksövervakning. Version 7.2 är utvecklad och optimerad för att erbjuda marknadens mest effektiva helhetslösning inom s.k. threat lifecycle management. Den nya versionen är i högre grad automatiserad och användaren kan med hjälp av ett Security Operations Center (SOC) göra ännu mer kraftfulla dataanalyser.

Datasäkerhetsföretaget LogRhythm får prestigefylld Gartner-utmärkelse som ledande SIEM-företag

Datasäkerhetsföretaget LogRhythm har för femte året i följd utsetts till ledande företag av SIEM-tjänster (Security Information and Event Management). Utmärkelsen tillkännages i årets upplaga av Gartners rapport “Magic Quadrant for Security Information and Event Management”. Motiveringen är att LogRhythm utmärkt sig genom att nå uppsatta mål och visa på synnerligen stark förmåga att leverera.

LogRhythm UEBA ska minska hotet inifrån

Datasäkerhetsföretaget LogRhythm lanserar LogRhythm UEBA, en fristående plattform som använder så kallad User and Entity Behavior Analytics. Den nya plattformen kan användas med eller utan LogRhythms övriga säkerhetslösningar och är särskilt framtagen för att vara ett kostnadseffektivt verktyg som snabbt upptäcker och kan svara på cyberhot och överträdelser inom den egna organisationen.

Undvik dataintrång med effektiv Threat Lifecycle Management – White Paper

Threat Lifecycle Management samordnar ett antal olika IT-säkerhetsaspekter och processer i en helhetslösning. Det gör att man inte bara kan hantera övervakningen med en hög grad av automatik utan också göra något åt upptäckta hot. LogRhythms White Paper ”The Threat Lifecycle Management Framework” beskriver hur man kan möta utvecklingen med effektiva verktyg.

Den definitiva guiden till säkerhetsövervakning och dataanalys – nu som gratis e-bok

I den nya boken ” The Definitive Guide to Security Intelligence and Analytics” av Karen Scarfone och Steve Piper kan vi lära oss hur organisationer kan dra nytta av att arbeta med moderna verktyg för säkerhetsövervakning och dataanalys. När cyberhoten blir fler och allvarligare kan boken ge dig kunskapen att möta utvecklingen med moderna, användarvänliga verktyg som inte kräver stora resurser.

Security Intelligence Maturity Model – hur man inser riskerna och ökar sin förmåga att hantera cybersäkerheten

LogRhythms Security Intelligence Maturity Model beskriver hur ditt företag kan arbeta strukturerat för att höja kapaciteten att upptäcka och minska skadorna vid dataintrång. I LogRhythms white paper ”Surfacing Critical Cyber Threats Through Security Intelligence” kan du läsa om de största utmaningarna men också om alla de möjligheter som står till buds för arbeta mer effektivt med IT-säkerhet.

Industri 4.0: Så kan tillverkningsindustrin försvara sig mot cyberhot – White Paper

LogRhythms white paper ”Industry 4.0: Defending Manufacturing Systems from Cyberthreats” beskriver bland annat varför traditionella säkerhetslösningar inte räcker till och vad som kan göras för att möta de nya hoten. Vad händer när processer, maskiner och data knyts samman? Hur kan säkerhetsanalyser bidra till ett bättre försvar? Och hur kan man minska tiden mellan upptäckt och åtgärd?