Gå direkt till innehåll
Säfsen Resort erbjuder skidåkning och modernt boende i lägenheter när backen med ski-in/ski-out

Loggamera tecknar avtal med Säfsen Resort AB

Loggamera och Säfsen Resort tecknar avtal om övervakning av inneklimat och Individuellt Mätning och Debitering IMD-El för uthyrningslägenheter i Dalarna.

"Första etappen är redan installerad i nyproducerade Vargspåret precis bredvid backen. Det ger ett optimalt klimat i lägenheterna vid inflyttning och gästerna kommer snabbare igång med vad som är viktigft för dem, skidåkningen." säger Jens Collin, VD Loggamera

"Med Loggameras plattform tillsammans med sensorerna som installerats i lägenheterna får vår tekniska förvaltning en tidigare signal om något går utanför det normala. Vi får många gånger flera timmars framförhållning på avkylning i en lägenhet vilket vi kan åtgärda direkt, och potentiella katastrofen med frostsprängning av ex. vatten helt uteblir." säger Jonas Elde, ansvarig för nyproduktion och utveckling av resorten