Per Bengtsson, vd på PM & Vänner. Foto: Jacob Karström

En god kopp kaffe och ett gemensamt ansvarstagande

PM & Vänner bildades år 1992 av de två vännerna Per Bengtsson och Monica Carlsson. Idag består företaget av flera olika verksamheter; hotell, bar, restaurant, bistro, bröd & sovel, fest och konferens.

Företaget har sedan start arbetat målmedvetet för att vara en hållbar mötesplats. De är certifierade av både Svanen och KRAV, och har dessutom blivit tilldelade priset som ”Årets hållbara gastronomi” av White Guide.

– Hållbarhet är verkligen en viktig grundpelare som vi håller hårt i. Hos oss är det alltid hållbarheten och människorna som är i centrum, säger Per Bengtsson, vd för PM & Vänner.

För Löfbergs är det viktigt att kaffet både smakar gott och gör gott. Det är något PM & Vänner håller med om. Kaffet de serverar kommer från Löfbergs och är både ekologiskt och Fairtrade-märkt.

– Kaffe är en av våra viktigaste produkter. Med Löfbergs kunskap, passion och kvalité kan vi servera en god kopp kaffe och gemensamt ta ansvar för både miljö och hållbarhet, säger Per Bengtsson.

Kafferosteriet Löfbergs är ett familjeföretag grundat 1906. Idag är vi drygt 300 kaffeälskare som är verksamma i norra Europa, och som delar passionen för smak, trender och hållbarhet. Vi producerar ca 12 miljoner koppar kaffe om dagen, och är en av världens största inköpare och rostare av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs äger även varumärkena Peter Larsen Kaffe och Kobbs.