Chef för Utveckling Projekt på Locum.

Anna Haara ny styrelsemedlem i Forum Vårdbyggnad

Anna Haara, enhetschef Utveckling Projekt på Locum har valts in i styrelsen för Forum Vårdbyggnad. Hennes enhet ansvarar för att utveckla och tillhandahålla projektstöd samt kompetens inom vårdlokalutveckling. Anna är byggnadsingenjör och jurist i grunden. Hon har arbetat hela sitt yrkesverksamma liv inom bygg- och fastighetsbranschen i olika roller som byggentreprenör och sedan sexton år tillbaka som beställare och byggherre. Locum är medlem i Forum Vårdbyggnad som är en förening och mötesplats för information, utvecklingsarbete, forskning och utbildning inom området fysisk miljö för vård och hälsa.

- Erfarenhetsutbyte är en viktig del för att möjliggöra ett riktigt bra framtidsinriktat utvecklingsarbete. Det bidrar starkt till att skapa goda förutsättningar för att tillgodose vårdens behov av ändamålsenliga och hållbara vårdlokaler till rätt kvalitet och kostnad. I styrelsearbetet vill jag fortsätta förvalta och förädla den fina kunskapsplattform Forum Vårdbyggnad är idag, säger Anna.

Regioner

Åsa Berg

Locum – Värden för vården

Locum förvaltar, bygger och utvecklar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt vår ägare Region Stockholm. Genom engagemang, innovation och samverkan erbjuder vi sjukvården och invånarna i länet attraktiva och hållbara vårdmiljöer. Läs mer på locum.se.

Locum

Östgötagatan 12