LUGI handbollsklubbs Olivia Löfqvist och lagkompisarna, Fredrik Olsson, Emma Navne  och Casper Käll, är en del av vår gemensamma kampanj för att skapa trygga hem för LKFs hyresgäster.
LUGI handbollsklubbs Olivia Löfqvist och lagkompisarna, Fredrik Olsson, Emma Navne och Casper Käll, är en del av vår gemensamma kampanj för att skapa trygga hem för LKFs hyresgäster.

Nära samarbete med LUGI handboll för trygga hem – utan våld!

Vi på LKF är en del av Huskurage, där vi tillsammans med våra hyresgäster vill förebygga och förhindra våld i hemmet och i nära relationer. Det gör vi genom att bli bättre på att visa kurage, vara lyhörda – och agera. Med omtanke om varandra kan vi tillsammans skapa trygghet i våra bostadsområden.

Våra handbollsstjärnor i Lund ville vara med och lyfta denna viktiga fråga i en kampanj som vänder sig mot våra hyresgäster, där vi bland annat lyfter frågan i digitala kanaler, men även via anslag i allmänna utrymmen i våra bostäder, så som i tvättstugor.

- Vi lyfter frågan om huskurage och att tillsammans skapa trygga hem på flera olika sätt löpande. Att våra handbollsstjärnor är förebilder och vill visa vikten av att bry sig om andra hoppas vi ska ge en positiv effekt - som en del i alla våra andra insatser, säger Britta Anfast, bosocial utvecklare på LKF.

Så nu passar lagspelarna i LUGI, Olivia Löfqvist, Fredrik Olsson, Emma Navne och Casper Käll bollen till dig och andra som läser detta - reagera och agera när du hör eller ser någon som far illa i hemmet. Visa mod. Det kan rädda någons liv!