Sannex

Pressmeddelande -

Sannex kommer med nytt album med musikaliska överraskningar och ger sig ut på omfattande Sverige-turné!

Idag släpps Sannex nya album All Inclusive!

Skivan speglar bandets bredd där de vill hedra sitt arv från dansgolvet men ändå bryta ny mark och följa upp succén med det Guldklave-vinnande och Grammisnominerade albumet Crossroads. Tio av låtarna på det nya albumet är nyskrivna och aldrig tidigare släppta!

Andreas Olsson berättar: Jag reflekterar över det här med att skriva låtar som är det allra roligaste jag vet! Det är så kul att vårt nya album innehåller 4-5 låtar som fortsätter spåret från vårt Nashville album Crossroads med hiten "Heartaches and highways" nu när den nya country-vågen sköljer över landet noterar jag släktskapet mellan våra genrer! Albumet innehåller också låtar skrivna av Per Gessle, duon från Jubel och Camilla Läckberg står som textförfattare till låten Vi Är Hollywood.

Fokussingeln "Kom hem hel igen" är skriven av hitmakaren Anders Wigelius som har gett Sannex många hits och även skrivit musik till Lasse Stefanz och nu senast åt Panetoz för Melodifestivalen. "Kom hem hel igen" är en typ av låt som sångaren Andreas Olsson vurmar extra för och även om tempot kanske inte passar på dansbanan har varje skiva sen Andreas blev sångare innehållit minst ett spår i den här stilen, bl.a låtarna "Stanna tiden" och "Hittade mig själv".

"Kom hem hel igen" är också öppningsspåret på albumet "All Inclusive" där dynamik, stämsång och känsla står i fokus.

Låtlista till albumet All inclusive:

1. Kom hem hel igen

2. Älska som du menar det

3. All inclusive

4. Vi har nått på gång

5. Om du var jag

6. My sugar baby

7. Vi är Hollywood

8. Kalla mig dum

9. Malung är en hit

10. Man är så dum

11. Nu är det sommar igen

12. En lycklig man

13. Nybakade scones

14. Tills natt blir dag (Patrich)

15. Varför - feat Hasse Carlsson

16. A heart needs a home

17. Vi är starka

18. En sommar i Sverige igen

19. Whiskey lullaby - feat Monia Sjöström

20. En sommartid med dig

Sannex turnerar flitigt och här kan du se var de spelar i sommar: www.sannex.nu

Singeln "Kom hem hel igen" och albumet "All Inclusive" släpps idag den 31 maj.

Sannex Produktion AB distributed by Warner Music Sweden AB