Knogjärn gör IN-YOUR-FACE, kick-ass kind of Hard Rock, right off the bat musik som får dig att  skruva upp volymen till 11 och rock ‘til you f***ing drop.
Knogjärn gör IN-YOUR-FACE, kick-ass kind of Hard Rock, right off the bat musik som får dig att skruva upp volymen till 11 och rock ‘til you f***ing drop.

Knogjärn är här med singeln "Hur Många Dagar Kvar".

Knogjärn gör IN-YOUR-FACE, kick-ass kind of Hard Rock, right off the bat musik som får dig att öppna en burköl, skruva upp volymen till 11 och rock ‘til you f***ing drop.

Idag släpps deras nya singel “Hur Många Dagar Kvar”. Det är en fartfyllt och glödhet låt där aggressiva och hårdslående riff möts av av melodisk sång och beats i lugnare tempo. Låten bygger på kraftfulla dån av förtvivlan och hopp, för ibland behöver du nå botten innan du hittar viljan att kämpa dig ut.

Men sina explicita svenska texter och sin betoning på “hård” i hårdrock är deras unika subgenre av svensk hårdrock helt enkelt någonting att älska. Knogjärn är ett band med hjärta och själ djupt begravd i denna genre.

Deras variant av melodisk hårdrock kombinerad med hårdare inslag av hardcore och metal gör Knogjärns musik perfekt för att skaka av sig gårdagen och gå in i framtiden tillsammans med. Målet är att göra alla människor till riktiga fans av svensk hårdrock.

Sedan starten 2015 har Knogjärn levererat musik med en obotlig, IN-YOUR-FACE-attityd. Bandet släpper glödheta, stenhårda skivor, men de slår faktiskt ännu hårdare på scen: "Vi vill att du ska gilla vårt liveframträdande även om du inte gillar vår musik", säger bandet. Deras skivor är sannerligen en vittnesbörd om att Knogjärn alltid ger 100%! Hard’n’heavy riff med rasande sång och explicita texter älskas av deras ständigt växande skara av fans som för övrigt har börjat täcka sina kroppar med Knogjärn-tatureringar.

Knogjärn skrev kontrakt med skivbolaget Indie Recording i slutet av 2020,  och inom kort kommer ännu en singel och i april en EP!

Men först ut nu är singeln ““Hur Många dagar kvar”!

Knogjärn:

Kim Eriksson – Vocals

Markus Hurtig – Guitar

Rasmus Sörbom – Bass

Johan Hidén – Drums

Discography:

2015 - “Våldet i ditt Paradis” (Eng.: The Violence In Your Paradise)

2017 - “Marscherar och Förstör” (Eng.: March and Destruct)

2020, May - “Stora och Farliga” (Eng.: Bid and Dangerous)

2020. Nov - “Kvarlevor” (Single collection. Eng.: Remains)

2020, Dec - “Stora och Farliga” re-release with new bonus track