Illustrations and artwork by Studio Lord

Kajsa Magnarsson & Marta Forsberg - Kompisitioner

Lamour Records har den stora äran att presentera en lustfylld samling korta kompositioner i Kajsa Magnarsson och Marta Forsbergs projekt Kompistioner

Vänskap och fysiskt avstånd är bränslet när korta meningar och ord skickas mellan Stockholm och Berlin för att bearbetas och förvandlas till små magiska verk inom ljudkonstgenren. Albumet släpps förutom digitalt i en gatefold dubbel 7” vinyl, vackert illustrerats av Elin Hjulström Lord och Gustaf Lord. Mastrat av Joakim Westlund.

Kajsa Magnarsson är musiker, ljudkonstnär och kompositör. Hon gör lekfull musik och ljudkonst som reflekterar över samtiden, ofta på gränsen mellan humor och allvar eller verklighet och fiktion. Kajsa samarbetar gärna med andra konstnärer och konstformer och ser varje samarbete som ett tillfälle för att utvecklas både hantverksmässigt och estetiskt. Kajsa har en kandidatexamen i komposition med inriktning ljudkonst från Högskolan för Scen och Musik, Göteborgs Universitet. Hon har också studerat komposition på Universität der Künste i Berlin och på Gotlands Tonsättarskola.

Marta Forsberg (SE/PL) är tonsättare, ljudkonstnär och musiker inom installationskonst och elektronisk musik. Hennes praktik spänner över ljuddesign, komposition för ensembler, musik för dans, ljud- och ljusinstallationer samt medverkan i olika konstnärliga forskningsprojekt. Forsbergs verk har framförts på festivaler och konserter i Sverige, Tyskland, Italien, Japan, Danmark, England, Kina, Malaysia, Thailand och Polen. Hon har en konstnärlig kandidatexamen i elektroakustisk komposition från Kungliga Musikhögskolan i Stockholm och har även studerat komposition vid Fryderyk Chopin University of Music i Warszawa.

Tracklist:
A1 Anthem for a twenty nine year old girl