Juristen och författaren Sissi Hagald

En handbok om musikbranschen – aktörerna, avtalen & sedvänjan

Nu finns det en äntligen en bok på svenska för alla som är intresserade av musikbranschen – "En handbok om musikbranschen – aktörerna, avtalen & sedvänjan” skriven av juristen Sissi Hagald.

Den erfarne juristen Sissi Hagald har just släppt en bok med potential att kunna bli ny standardlitteratur för musikindustrin. Sissi Hagald är juristen som under snart 30 år servat svenska artister, låtskrivare, producenter, skivbolag och förlag med sin kompetens. Nu släpper hon "En handbok om musikbranschen: Aktörerna, avtalen och sedvänjan", en bok som ska göra det lättare för alla aktörer i branschen att förstå såväl terminologin som de nödvändiga paragraferna". Daniel Johansson, Musikindustrin

Sissi Hagald är en erfaren jurist och insider inom den svenska musikindustrin och erbjuder en unik inblick i hur denna fascinerande och komplexa värld fungerar. Denna handbok är ovärderlig både för nybörjare och erfarna inom musikbranschen. Oavsett om du är artist, låtskrivare, producent, manager, skivbolagsrepresentant, jurist eller redovisare, eller om du bara är någon som stöttar en blivande stjärna.

För studenter som siktar på en karriär inom musikindustrin täcker den alla de viktiga aspekterna av branschen och erbjuder klar vägledning kring rättighetsfrågor, branschvanor och de essentiella avtalen som artist-, producent-, management- och bandavtal. Boken fungerar också som en uppslagsbok där man kan slå upp och få förklaringar till de många termer som används inom branschen.

En handbok om musikbranschen" är skriven på ett sätt som gör den lättillgänglig och informativ, och varje kapitel är kärnfullt och direkt. Denna bok kommer inte bara att utbilda studenter i de praktiska aspekterna av musikindustrin utan också förbereda dem på de utmaningar och möjligheter de kommer att möta på sin väg till framgång.

Det här är en handbok som ger de bästa verktygen för att navigera och lyckas inom musikindustrin.

För mer information kontakta:

Izabela Jadczyk

Design & Promotion Manager