Maleek Berry

Talangfulla Maleek Berry kommer till Sverige för en spelning på Debaser i höst!

Efter den globala framgången med sin EP "Last Daze of Summer," där underground-hiten "Kontrol" fått över 200 miljoner streams, är Maleek Berry på väg att etablera sig som en av de mest inflytelserika artisterna inom afrikansk popkultur. För närvarande är Maleek aktuell med sin senaste hit "Secrets," och i höst ger han sig ut på sin efterlängtade turné ”If Only Love Was Enough,” där han bland annat gör ett stopp i Sverige för en spelning på Debaser den 9 oktober.

Biljettsläpp fredag 2 augusti klockan 10:00 via LiveNation.se!

År 2011 introducerades Maleek Berry till musikscenen genom sin vän och artist Davido, som sedan introducerade honom för den unga superstjärnan Wizkid, vilket hjälpte honom att starta sin resa mot att bli en internationell musikproducent. Oavsett om låtarna är gjorda för honom själv eller för andra, är nästan allt som produceras av Maleek Berry starkt rytmiskt och melodiskt, gjorda för dans. Aktiv sedan början av 2010-talet, blev den brittiskfödda nigerianska artisten inhouse-producent för Wizkids Starboy Entertainment 2013. Efter att ha arbetat med artister som Wizkid, Davido, Wale och Wande Coal, samt en rad solosläpp, inklusive Afropop-hiten "Kontrol", släppte Berry sin debut-EP "Last Daze of Summer" genom sitt skivbolag Berry's Room 2016. Maleek Berry har släppt låtar som "4 Me”, "Juice" med Ycee, "Been Calling" och "Bambi Too" som även gästades av Quavo.

Datum 2024
9 oktober – Debaser, Stockholm

Biljetter
Biljettsläpp fredag 2 augusti klockan 10:00 via LiveNation.se!

Pressbiljetter & fotopass
Ansökan om köp av pressbiljett skickas till press@livenation.se. Det är viktigt att du skickar en förfrågan per artist/evenemang och att du i ämnesraden anger vilken artist/evenemang det gäller.

Fotopass-ansökan görs via photorequest.livenation.se (notera att godkänt fotopass inte gäller som biljett).

Med reservation för eventuella ändringar. Senast uppdaterad information om våra evenemang hittar du alltid på livenation.se.

Arvid Rehn

Presskontakt Marknadskoordinator

Live Nation är Sveriges största arrangör av konserter, turnéer och evenemang. Varje år har vi via över 2000 evenemang äran att få vara med och ge över en miljon svenskar den unika upplevelse som endast livemusik och liveunderhållning kan ge – musik är allra bäst live.

Vi producerar det mesta från mindre klubbspelningar via riksomfattande turnéer och stora utomhuskonserter till turnéer med våra svenska artister utomlands. Vårt utbud spänner från ny, gränsöverskridande musik till mer etablerad. Vi representerar ett stort antal svenska artister och arrangerar även ett flertal stora festivaler.

Vi vill erbjuda våra besökare det bästa; både före, under och efter evenemanget! Bra ljud och ljus, säkra lokaler, seriös biljettförsäljning och en musik- och evenemangsupplevelse att minnas för livet.

Folkungagatan 44