Malin Tikkakoski

Malin Tikkakoski blir ny Partnership Director för Live Nation Sverige

Malin Tikkakoski blir ny Partnership Director för Live Nation Sverige, med ansvar för den kommersiella partnershipavdelningen och försäljningen av Live Nation och Lugers rättigheter i Sverige. Hon kommer senast från en roll som Head of Sales & Events på Parks & Resorts, där hon primärt ansvarat för Gröna Lund. Med start i januari ansluter Malin Tikkakoski till Live Nation.

Live Nation är Sveriges ledande arrangör av konserter, turnéer, festivaler och evenemang och företräder många av landets och världens främsta artister. Tillsammans med det helägda dotterbolaget Luger skapas festivaler som Melodifestivalturnén, Lollapalooza Stockholm, Way Out West och Åre Sessions och alltifrån stadium- och klubbgig med internationella världsartister till internationella sportevenemang som NHL, landsomfattande turnéer och konserter, live-podcasts, musikaler och kreativa showkoncept. Den kommersiella partnershipavdelningen arbetar med utveckling och försäljning av Live Nation och Lugers samtliga rättigheter, kreativa koncept och samarbeten kring produkter i Live Nations portfölj.

- Att få leda och arbeta tillsammans med Live Nations partnershipteam och dessa fantastiska rättigheter är ett drömjobb för mig. Det är få förunnat att ha en så pass bred portfölj som kan skapa så stora möjligheter för kreativa och affärsdrivna partnerskap. Jag ser verkligen framemot att bidra till en positiv utveckling för både partners och artister, säger Malin Tikkakoski, tillträdande Partnership Director, Live Nation Sweden.

Malin Tikkakoski kommer senast från en roll som Head of Sales & Events på Parks and Resorts och har ansvarat för försäljningen av kreativa event och partnerlösningar. Tidigare har hon haft chefsroller inom liknande funktioner hos bland annat TUI Nordic och MTG. Rollen ingår i Live Nation Sveriges ledningsgrupp och rapporterar till vd Mattias Behrer samt kommer att samverka tätt med Live Nations internationella partnershiporganisation. Hon efterträder Mårten Larsson som har valt att gå vidare och verka bland annat som konsult, med uppdrag inom affärsutveckling och försäljning för Live Nation Sverige.

- Att fortsätta utveckla upplevelsen före, under och efter evenemang tillsammans med våra partners är en central del av vår affär. Genom att sammanföra fans, artister och varumärken kan vi tillsammans skapa minnen för livet, driva affärer och stärka den positiva bilden av de varumärken vi arbetar med. Med sin omfattande erfarenhet från att framgångsrikt driva och utveckla säljorganisationer och med ett dokumenterat gott ledarskap ser vi att Malin Tikkakoski är helt rätt person att leda vårt team. Att Malins företrädare, Mårten Larsson, dessutom kommer att fortsätta arbeta nära oss med affärsutveckling och försäljning i sin egna konsultverksamhet gör att vi ser framemot 2024 med stor tillförsikt, säger Mattias Behrer, VD för Live Nation Sverige.

Malin Tikkakoski tillträder sin nya roll som Partnership Director på Live Nation Sverige i januari.

Lisa Sandberg

Presskontakt PR

Live Nation är Sveriges största arrangör av konserter, turnéer och evenemang. Varje år har vi via över 2000 evenemang äran att få vara med och ge över en miljon svenskar den unika upplevelse som endast livemusik och liveunderhållning kan ge – musik är allra bäst live.

Vi producerar det mesta från mindre klubbspelningar via riksomfattande turnéer och stora utomhuskonserter till turnéer med våra svenska artister utomlands. Vårt utbud spänner från ny, gränsöverskridande musik till mer etablerad. Vi representerar ett stort antal svenska artister och arrangerar även ett flertal stora festivaler.

Vi vill erbjuda våra besökare det bästa; både före, under och efter evenemanget! Bra ljud och ljus, säkra lokaler, seriös biljettförsäljning och en musik- och evenemangsupplevelse att minnas för livet.

Folkungagatan 44