HANNES ÅKER PÅ VÅRTURNÉ

HANNES ÅKER PÅ VÅRTURNÉ

I vår görs tre egna spelningar i Göteborg, Lund och Stockholm. Vi får även se Hannes på by:Larm, Oslo.
Biljetterna släpps måndag 16/12 kl. 10.00 via livenation.se

När Hannes tog ton under Seinabo Sey's spelning på Way Out West i augusti i år lystrade Slottskogens öron kollektivt. Med en röst som penetrerar ens själ och ett säreget sound som lyckas stå ut i Spotifys brus har det alternativa R’n’B-projektet Hannes genererat en hype-våg under 2019 som gett ringar på vattnet.

EP:n ”Summer 3000” från tidigare i år strösslades med lovord från bland andra DI Weekend, Dagens Nyheter och Nöjesguiden, som gav EP:n högsta betyg. Jan Gradvall, DI: ”Summer 3000 ger samma wow-upplevelse som när man första gången hörde José Gonzalez”. Nu åker Hannes ut på sin första turné som inleds på by:Larm i Oslo, vidare till Oceanen i Göteborg, Mejeriet i Lund med avslutning på Hus 7 i Stockholm.

Om Hannes

Namnet till trots består Hannes av två medlemmar – Sångaren och frontfiguren Hannes Jonsson samt producenten Tom White. Tillsammans skriver och släpper de musiken på det gemensamma skivbolaget EARTHRISEONTHEMOON.

"The consistency of intimacy and brilliance reminds me of Frank Ocean with a chamber orchestra.”
- Festivalrykten

“‘Summer 3000’ is more than just an EP, it is everything, it has everything: the voice, the lyrics, the beats.”
- COLORS

“Hannes makes it all sound so beautifully easy and authentic”
- Dagens Nyheter

27-29/2 - by:Larm, Oslo