CKay

AFROBEATSTJÄRNAN CKAY TILL SVERIGE I NOVEMBER!

Med en talang för ljudexperimentering, kombinerar CKay det sprudlandet soundet från Afrobeat med inslag av emo, pop och psykedelisk atmosfär till ett helt eget kreativt sätt att skapa musik. Debut EPn “CKay The First” från 2019 fick stor global spridning och nu är han högaktuell med senaste singeln “you”. Den 9 november 2022 ser vi honom inta Fållan i Stockholm!

Biljetter släpps på fredag den 9 september klockan 11:00 via LiveNation.se

Exklusivt förköp för Live Nations medlemmar startar onsdag den 7 september klockan 11:00 och är tillgängligt fram till ordinarie biljettsläpp. Bli medlem via LiveNation.se!

Född Chukwuka Ekweani debuterade den 27-åriga artisten 2019 med EPn “CKay The First” där vi bland annat hittar låten “love nwantiti (ah ah ah)” med över imponerande 549 miljoner streams på Spotify. En populär serie av världsomspännande remixer följde, liksom ett samarbete på den nigerianska superstjärnan Davidos hit “La La (Ft. CKay.)”. Detta följdes av ett nyckelspår på den ghanesisk-amerikanska Aftobeatstjärnan Amaaraes hyllade LP från 2020, “The Angel You Don’t Know”.

I februari 2021 återvände CKay med sin efterlängtade andra EP “Boyfriend”. På EPn hittar vi samarbeten med Amaarae, Bianca Costa, Oxlade och KiDi. Singeln “Felony” nådde en förstaplacering på en rad ledande afrikanska listor och spellistor.

CKay är för närvarande i studion och arbetar på sitt första fullängdsalbum och driver hans redan allätande sound och stil till ännu högre höjder av kreativitet. CKay är fast besluten att nå sin snabbt växande globala publik som är ivrig efter hans nästa spännande release.

Missa inte CKay på Fållan den 9 november!

Datum 2022
9 november – Fållan, Stockholm.

Biljetter

Biljetter släpps på fredag den 9 september klockan 11:00 via LiveNation.se

Pressbiljetter & fotopass
Ansökan om köp av pressbiljett skickas till press@livenation.se.

Det är viktigt att du skickar en förfrågan per artist/evenemang och att du i ämnesraden anger vilken artist/evenemang det gäller.

Fotopass-ansökan görs via photorequest.livenation.se (notera att godkänt fotopass inte gäller som biljett).

Med reservation för eventuella ändringar. Senast uppdaterad information om våra evenemang hittar du alltid på livenation.se.