Entreprenad Live till Ring Knutstorp, 12-14 september 2019

Entreprenad Live till Ring Knutstorp, 12-14 september 2019

Nästa år arrangeras Entreprenad Live på Ring Knutstorp igen.

- Det blir tredje gången gillt säger mässan projektledare, Hans-Erik Kristensson.

– Vi har arrangerat mässan där 2015 och 2017 och den har fungerat bättre och bättre.

Ring Knutstorp ligger mitt i skånes “Entreprenör Country” och alla entreprenörer har nära till mässan.

- 96% av de 7.000 besökarna från förra gången har sagt att det kommer tillbaka 2019, så vi kan räkna med bra tryck igen.

Entreprenad Live arrangeras vartannat år i Göteborg respektive Skåne.

Det har blivit ordning på entreprenadmässorna.

- Vi har alltid strävat efter att arrangera Entreprenad Live vartannat eller vart tredje år på samma plats och nu kör vi i Göteborg och Skåne, säger Hans-Erik Kristensson.

I Stockholm har ju Maskinleverantörerna etablerat sin mässa vartannat år så det har blivit perfekt.

– De har sin stora mässa för den regionen och vi kör på de regionalt viktiga marknaderna i söder och på västkusten.

Ökat fokus på regionala affärer, Prova-På och effektivitet

Det skall vara lätt och enkelt att ta sig till Entreprenad Live-mässorna. På en dag skall man hinna med att få en total överblick av vad marknaden har att erbjuda. Här söker vi perfekta mäss-arenor där logistiken är enkel och billig för utställarna och där besökarna verkligen får valuta för sina pengar och kan prova nästan allt.

– Hela företaget kan åka och tillsammans kan man prova och fatta beslut direkt på plats. Oslagbart anser Hans-Erik Kristensson.

Utvecklat mässområde

Ring Knutstorp utvecklas ständigt och till nästa år har mässområdet fått ett delvis nytt utseende.

– Vi utvecklar mässområdet för att göra området ännu mer kompakt och knyter ihop det ännu bättre med den uppskattade terrängbanan.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------