Tura Scandinavia väljer Litium för en framtidssäker e-handel

För en tid sedan blev det uppenbart för Tura Scandinavia att deras befintliga e-handelsplattform inte utvecklades i en takt som täckte deras behov. Med detta som utgångspunkt sökte Tura av marknaden i jakt på en mer framtidssäker lösning och hittade Litium. För att snabbt komma igång valde man att använda Litiums Accelerator som tillhandahåller en startklar sajt med många färdiga moduler som sedan kan anpassas med ytterligare funktionalitet efter behov.

Nils Bernlo, System Manager på Tura Scandinavia, berättar om valet av Litium:

– Tura Scandinavia strävar efter att vara ledande i Norden inom våra affärsområden. Därför är det viktigt att vi kan erbjuda våra kunder bästa möjliga digitala kundupplevelse. Det adderade kanalstöd som Litium ger medför bland annat att det blir lättare att hantera flera olika språk på sajten, en stor fördel för oss som verkar i flera olika länder. Att det samtidigt finns en lokal, svensk förankring och möjlighet att lätt kunna få support bidrog även till beslutet att välja Litium.

Peder Holmberg, tillförordnad vd på Litium, om samarbetet kring Tura Scandinavias e-handelsplattform:

– Här ser vi ett tydligt exempel på hur Litium kan säkerställa en snabb och smidig implementering som samtidigt ger tydligt gynnsamma resultat för kunden. Vi ser nu fram emot ett fortsatt lyckosamt samarbete.

Litiums tekniska partner 3bits fick i uppdrag att sy ihop lösningen utifrån Turas önskemål och få den att fungera optimalt för deras verksamhet. Utöver integrationer till affärssystemet adderade 3bits ytterligare design till sajten och man skapade även ett antal sidor, specifika för just Tura, med funktionalitet för bland annat fakturasök och reklamation.

För mer information kontakta:
Peder Holmberg, tillförordnad vd, Litium AB
E-post: peder.holmberg@litium.com

Litium AB (publ) är en molnbaserad e-handelsplattform som hjälper till att accelerera försäljningen för stora och medelstora företag inom både B2B och B2C. Lindex, Teknikmagasinet och Jollyroom är några av Litiums kunder, vilka totalt omsätter över 5 miljarder kronor årligen online. Litium agerar genom sitt partnernätverk på den nordiska marknaden och är noterat på Spotlight Stock Market i Stockholm.

www.litium.se

Om Tura ScandinaviaTura Scandinavia AB är en ledande nordisk distributör som erbjuder tillbehör inom ljud, video, foto, multimedia, spel, mobil, hem, sport och fritid. Med en omsättning på omkring 700 miljoner SEK och över 90 anställda bygger deras affärsfilosofi på att tillhandahålla ett brett sortiment, starka varumärken och pålitliga leveranser. Tura Scandinavia AB grundades 1976. Idag finns deras säljkontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Huvudkontoret ligger i Kungsbacka och deras logistikcenter i Nässjö.

www.turascandinavia.com

Outdoor-märket RevolutionRace väljer Litium för global e-handel

RevolutionRace har på kort tid rönt enorma framgångar genom att erbjuda outdoor-kläder av högsta kvalitet till rimliga priser online. Nu väljer de Litium som e-handelsplattform för sin fortsatta resa mot ökad tillväxt och internationalisering.

Unident framtidssäkrar e-handeln med Litium

Unident är ett ledande bolag inom den nordiska marknaden för tandvård och erbjuder allt en tandvårdsklinik behöver i form av dentala förbrukningsvaror, utrustning, inredning samt service, utbildning och support. Nu väljer företaget Litiums e-handelsplattform för att utveckla sin digitala affär och knyta starkare band med kunderna.

Skönhetsbutiken Eleven väljer Litium för sin fortsatta e-handelssatsning

Eleven, en av Nordens ledande skönhetsbutiker på nätet, väljer Litium som ny e-handels- och PIM-plattform. Beslutet följer på Elevens förvärv av konkurrenten Nordicfeel i juni 2018. Baserat på Nordicfeels framgångsresa väljer nu även Eleven Litium för sina fortsatta e-handelssatsningar.

Aura Light stärker kundupplevelsen med Litium PIM

Koncernen Aura Light har valt Litium för ny webb och PIM. Valet föll på Litium då företaget behövde en integrerad plattform för att stödja kundresan på ett så enkelt och smidigt sätt som möjligt. Målet med satsningen är att ta nästa steg i den digitala utvecklingen bland annat med hjälp av en tydlig närvaro på marknaden och stark utveckling via digitala kanaler.

Bemz väljer Litium för PIM och e-handel

Bemz, som tillverkar och säljer överdrag och ben till IKEA-möbler, väljer Litium som ny PIM- och e-handelsplattform. Bemz säljer sina produkter globalt och har som mål med den nya satsningen att förbättra kundupplevelsen samt effektivisera sina interna processer för fortsatt expansion.

Sportmärket Houdini väljer Litium för global e-handel

Outdoor-företaget Houdini, med ett komplett sortiment från underkläder till skalplagg, väljer Litiums molnbaserade e-handelsplattform för sin globala e-handelssatsning. Satsningen innefattar i första hand försäljning mot konsument (B2C).

Mediejätten NTM satsar på e-handel – väljer Litiums plattform

Med en omsättning på närmare 1,8 miljarder är mediekoncernen NTM Sveriges största koncern för lokala media. Nu väljer de Litium som plattform för sin nya e-handelssatsning.
Kärnan i NTM är de lokala mediehusen och med fler än 19 titlar knutna till sig verkar koncernen i Östergötland, Småland, Sörmland, Uppland, Norrbotten och på Gotland. Mot denna bakgrund satsar NTM nu på e-handel som värnar o

Thunderful Group väljer Litiums plattform för digital handel

Speljätten Thunderful Group, med verksamheter inom spelutveckling, publishing och distribution av tv-spel, gamingtillbehör och leksaker, väljer Litiums plattform för digital handel. Först ut är affärsområdet Thunderful Distributions digitala B2B-handel med planen att på sikt även lansera en konsumentsajt baserat på samma lösning.
Thunderful Group är idag en ledande aktör med miljardomsättning i

Tibergs Möbler väljer Litium

För bästa möjliga kundupplevelse och nya möjligheter att växa väljer anrika Göteborgsföretaget Tibergs Möbler Litium för enklare hantering av ett komplext produktutbud, flexiblare och snabbare e-handel.
Efter drygt nio år med digital handel växte Tibergs Möbler ur sin tidigare e-handelslösning och såg sig om efter en ny plattform att växa i. Frida Tiberg är marknads- och inköpschef och framhåll