Litium lanserar paketerade lösningar inom e-handel B2B och B2C

Litium fortsätter sin starka fokusering kring paketerade erbjudanden och lanserar i november två nya acceleratorer för e-handel B2B och B2C. Satsningen är ett led i att erbjuda medelstora bolag best practice direkt från start i sin e-handelslösning så att ledtiden från beslut till lansering kortas.

– Det nya konceptet innebära att våra kunder snabbt kommer ut på marknaden, minskar sina startkostnader och får en webbplats byggd på kunskaper och best practice från de främsta i sin bransch utan att tumma på den flexibilitet som behövs för hög konvertering och en stark kundupplevelse, säger Christian Rosendahl, VD på Litium.

De unika acceleratorerna innebär att tyngdpunkten i projekten läggs på det som differentierar kunden och ger konkurrenskraft i kundernas webb och e-handelslösningar istället för att en stor andel tid läggs på systemutveckling.

– Fokuseringen kring våra paketerade erbjudanden ger både oss och våra partners en stor konkurrensfördel. Fler webb och e-handelslösningar baserade på våra unika acceleratorer i Litium Studio kommer att implementeras och levereras betydligt mer effektivt framgent, avslutar Christian Rosendahl, VD på Litium.

För mer information, vänligen kontakta:
Christian Rosendahl, VD Litium, 076-525 83 73, christian.rosendahl@litium.se
Henrik Lundin, Produktchef Litium, 070-973 42 31, henrik.lundin@litium.se
Lisa Jalkner, Marknadschef Litium, 070-927 41 57, lisa.jalkner@litium.se

• litium affärskommunikation
  • litium affärskommunikation ab
  • litium studio
  • b2b e-handel
  • b2c e-handel
  • accelerator
  • best practice

Litium Affärskommunikation AB är ledande i Sverige på att utveckla affärskritiska webb- och e-handelslösningar. Sedan 1998 har vi hjälpt över 400 kunder att få nya affärer på nätet och de säljer idag för närmare 3 miljarder kronor via Litiums system. Bland kunderna finns ledande tillverkningsföretag, detaljister och medlemsorganisationer samt många av Sveriges främsta e-handlare såsom Almega, Adidas, CDON,  Tibnor, Gudrun Sjödén, Skånska Byggvaror, Heppo och Lekmer. Litium ägs av företagets grundare och personal, samt FastPartner som är listade på NASDAQOMX MidCap. För mer information, se www.litium.se