Tina Resch ny vd på Lisebergs Gäst AB

Tina Resch ny vd på Lisebergs Gäst AB

Den 1 juni tillträder Tina Resch tjänsten som vd på Lisebergs Gäst AB. Tina kommer närmast från tjänsten som kvalitets- och projektchef på Lisebergs Restaurant AB.

Tina Resch, som är civilekonom i grunden, har en gedigen Lisebergserfarenhet. Hon har jobbat på Liseberg sedan 1993, först som säsongsanställd och senare som heltidsanställd chef för den stora fast food-avdelningen. De senaste åren har hon varit kvalitetssamordnare för Lisebergs Restaurant AB men också haft arbetsmiljöfrågor och verksamhetsutveckling på sin agenda.

Lisebergs Gäst AB som hon nu tar över ansvaret för är ett helägt dotterbolag till Liseberg AB. Verksamheten omfattar camping, stuguthyrning, vandrarhem, hotell och konferens med åretruntverksamhet på Lisebergsbyn Kärralund samt säsongsverksamhet på Lisebergs Camping Askim Strand och Lisebergs Camping Delsjön. Samtliga anläggningar är miljödiplomerade. Bolaget, med huvudkontor på Lisebergsbyn Kärralund, har 17 årsanställda och omkring 100 säsongsanställda. 2009 omsatte bolaget 37,7 Mkr och resultatet efter finansiella poster var 3,3 Mkr.

Tina Reschs företrädare på vd-posten, Kent Kierdorf, tar över tjänsten som marknads- och försäljningsdirektör på den koncerngemensamma marknads- och försäljningsavdelningen.

Mats Wedin, vd Liseberg, 031-733 01 00
Tina Resch vd Lisebergs Gäst AB, 031-348 65 01