Bob Hund intar Liseberg tillsammans med Woah Dad!

Bob Hund intar Liseberg tillsammans med Woah Dad!

Bob Hund har just ingått ett samarbete med Göteborgsbaserade musikhuset Woah Dad! För att fira detta gör Bob Hund en spelning utöver det vanliga på Liseberg den 3 juni.

I 25 år har Bob Hund brutit ny musikalisk mark, lyckats återuppfinna sig själva och undersökt vad en rockkonsert kan vara. De utforskar nya ljudvärldar och nya berättelser genom att ständigt utsätta sig för det okända och osäkra. Efter att de senaste åren ha prövat egen festival, stumfilmsmusik och opera har de nu ingått ett nytt spännande äktenskap med musikhuset Woah Dad!

Dagen innan skivbolagskamraten Håkan Hellström intar Ullevi ställer Bob Hund till med ett spektakel på Lisebergs Stora Scen. Bland mycket annat kommer en marschorkester paradera genom Liseberg och spela Bob Hunds låtar. Dagen avslutas med en konsert på Stora Scenen med Sveriges bästa liveband.

Bob Hund är just nu aktuella med singeln ”Brooklyn Salsa” (Woah Dad!). Den 3 juni, kl 21.00 spelar de på Lisebergs Stora Scen.

Inför sommaren 2016 är följande artister klara:

26 maj – Miriam Bryant
3 juni – Bob Hund med Woah Dad!
15 juni – Deep Purple (UK)
17 juni − Sabina Ddumba
19 juni – Marcus & Martinus (NO)
22 juni − Dropkick Murphys (US)
29 juni – CHIC featuring Nile Rodgers (US)
29 juli − Lars Winnerbäck
25 augusti − Melissa Horn
9 september − D-A-D (DK)
16 september − Anna Ternheim

Konsertsommaren 2016
Med Lisebergskortet har du fri entré till nöjesparken hela säsongen - inklusive alla konserter. Lisebergskortet 2016 kostar 260 kr och finns att köpa i Lisebergs webbshop.