Hemtextilvarumärket LINUM gör ett starkt första halvår.

LINUM fortsätter öka.

Det svenska hemtextilvarumärket LINUM håller fortsatt högt tempo också under årets andra kvartal. Tillväxten för LINUM blir därmed 35% för de första sex månaderna 2024. Det är framför allt återförsäljarledet och den egna e-handeln som levererat tack vare vältajmade kampanjer och en mer träffsäker performance marketing- strategi.

”Det har varit en bra vår tillsammans med våra partners på återförsäljarsidan, där vi tillsammans lyckats lyfta omsättningen för LINUM med 48%, säger Malin Zetterberg, International Sales Manager för LINUM. Det är vår omtyckta UNI & PEPPER- kollektion som drivit på ökningstalen, där vår signaturprodukt sittdynan, levererat strax över förväntan.”

LINUMS snittordervärde i den egna webshopen har ökat med 17% det andra kvartalet jämfört med samma period 2023, trots att erbjudandet varit snarlikt mellan åren. Under det andra kvartalet växte också antalet besökare med nära 40%, ett resultat av en spetsigare trafikanskaffning på respektive marknad. Totalt ökade LINUMS e-handel med nästan 50% under april, maj och juni.

LINUMS e-handel ökar med 50% under det andra kvartalet.

”Vi ser en ökad köpkraft hos våra konsumenter i år, jämfört med i fjol. Sedan pandemins utbrott 2020, har det svängt ganska kraftigt i relation till kundens köpvilja online och det har varit extremt svårt att prognostisera utfall inom inredningssegmentet, säger Charlotta Dahlqvist COO på LINUM. De senaste två kvartalen har det dock sett ljusare ut och vi upplever att läget möjligen är på väg att stabiliseras och normaliseras igen.”

Många är också nyfikna på LINUMS utveckling via Amazon och även den affären ökar, trots kraftig tillväxt under 2023. LINUM får med sig en omsättningsökning på 14% under årets första sex månader och det är framför allt Tyskland och Frankrike som kliver framåt via kollektionen UNI & PEPPER.