LINUMS höstkampanj; fotografi Anna Malmberg/styling Mari Strenghielm.

Så startar LINUMS höst.

LINUM har, i jämförelse med många andra alternativ på marknaden, en styrka i sina noggrant utvalda naturmaterial. Där många leverantörer väljer syntetiska tyger i exempelvis polyester, har vi på LINUM valt en annan väg. Sidenvägen.

SILK
Kuddfodralen SILK's kvalitet är så kallad dupionsiden. Den kännetecknas av att den är vävd i ett tunnare garn i varp med något grövre i inslag. Resultatet blir ett blankt, krispigt siden med en smula oregelbunden, men levande yta. Traditionellt används ofta dupionsilke till fest- och brudkläder. För att behålla sin spänst och glans, ska dupionsiden alltid kemtvättas. Efter en lång period av matta hemtextilier, välkomnar vi återigen lyster i våra inredningsval. SILK finns i ett rikt färgspann, med braskande nyanser i stark fuchsiarosa, havsblå och pärongrön, men också mer subtila och jordnära toner som strågul och björnbrun.

SETA
LINUMS nya kuddfodral i rå- respektive dupionsiden.

SETA
är ett tidlöst kuddfodral i taktil råsiden. Materialet är exklusivt och svårt att få tag i, då få europeiska leverantörer kan tillhandahålla med just det. Kuddfodralet är kvadratiskt och finns i två mått, 40x40cm och 50x50cm. Tyget har en vackert lyster, utan att upplevas som glansigt och är ett utmärkt komplement till andra naturmaterial, såsom linne och bomullssammet. SETA finns i flera attraktiva färger och är ett gott alternativ till soffan, fåtöljen eller som dekoration i samband med bäddning. SETA har en omtyckt syskonprodukt i PIRLO, ett kuddfodral i måttet 50x50cm, också i 100% siden och med en distinkt vävd LINUM- rand.

SETA
LINUMS nya kuddfodral i råsiden.

BILDER OCH PRESSLÅN

Mari Strenghielm är stylisten bakom bilderna och Anna Malmberg fotografen. De finns tillgängliga för press och publicering här: https://linumdesign.com/sv/pre...

Vi välkomnar presslån av SILK/SETA och de bokas här: press@linumdesign.com

Sortimentet återfinns delvis på Karlavägen 64 och i sin helhet på https://linumdesign.com/sv/sid...

SETA & SILK
LINUMS nya kuddfodral i rå- respektive dupionsiden.