AQVIA® – bäst i test, igen

För andra året i rad är AQVIA® kolsyremaskiner de bästa på marknaden. TT Spektra lät Wise Guide (konsumenttester och produktguider) testa kolsyremaskiner på den svenska marknaden. Bäst i test är AGA:s AQVIA® Exclusive. Marknadens mest prisvärda kolsyremaskin är också från AGA, AQVIA® Balance.

Det var en hård kamp om förstaplaceringen där AQVIA® Exclusive visade sig vara vassast bland konkurrenterna – ”en gedigen maskin, enkel att använda och har tydliga kolsyrenivåer” – blev omdömet. AQVIA® Balance vann klassen mest prisvärd med motiveringen – ”okomplicerad, rikligt med bubblor och lätt att själv styra kolsyremängden”.

- Det är väldigt roligt att AQVIA® återigen vinner marknadens förtroende som de bästa kolsyremaskinerna. Det speglar också de kommentarer som vi får från våra kunder, säger Håkan Hansson, produkt- och marknadschef på AGA Gas AB.

AQVIA® är utvecklade och tillverkade av AGA i Sverige med högt ställda krav på kvalitet och funktion. Patronerna fylls på i Sverige och därmed minimeras miljöpåverkan med långa transporter från utlandet. Flaskorna är tillverkade i 100 procent PET som har flera fördelar som låg vikt, hållbar och enkelt att hålla rent med vanlig handdisk. Att själv kolsyra friskt, rent svenskt vatten är både ekonomiskt och minskar slitaget på vår miljö.

För mer information, kontakta:

Håkan Hansson, produkt- och marknadschef för konsumentprodukter, AGA Gas AB. Tel: 08-706 95 00 E-post: hakan.hansson@se.aga.com

• aqvia
  • aga (vi bytte namn till linde i januari 2020)
  • wise guide

AGA tillverkar och marknadsför industrigaser och specialgaser för olika ändamål. I samarbete med kunderna, utvecklar vi totallösningar som omfattar gaser, kunskap om processer, gasutrustning och service. Med avancerad gasteknik gör vi det möjligt för kunderna att öka lönsamheten, säkerheten och kvaliteten samtidigt som miljön skyddas. AGA i Sverige ingår i Linde Group region Europe North där även övriga nordiska länder och Baltikum ingår. Lindekoncernen är ett världsledande gas- och teknikbolag med cirka 62 000 anställda i omkring 100 länder. Läs mer på www.aga.se och www.linde.com