Genom Sandwich Panel Selector kan du illustrera dina materialval, bland annat på en komplett hallbyggnad.

Ny produktväljare för sandwichpaneler

Med Sandwich Panel Selector får du hjälp med att välja rätt sandwichpanel för ditt projekt. Lindabs nya produktväljare ger dig all information du behöver för väggpaneler, exempelvis dimensioneringssvärden, klimatpåverkan (GWP), brandegenskaper och u-värden.

Sandwich Panel Selector är interaktiv och dina val av profil och kulör blir direkt synbara i en 3D-modell, där användaren kan simulera en enkel panel, en panelvägg med pilaster, eller en hel hallbyggnad.

– Sandwich Panel Selector är ett verktyg som verkligen underlättar för dig som funderar kring vilken panel du ska använda till ditt projekt. Här får du se produkten, dess data och all dokumentation som du behöver för att komma vidare i projekteringen, säger Henrik Bengtsson, digital affärsutvecklare på Lindab.

Lindab Sandwich Panel Selector i korthet:

• Responsiv design
    • Komplett uppsättning av produktegenskaper, inklusive individuella egenskaper för klimatpåverkansberäkningar (GWP), dimensioneringsvärden, brandegenskaper, u-värden och ljudegenskaper.
    • Filtrerings- och sorteringsfunktion
    • Grafisk konfigurator som hanterar val av färger och profiler
    • Fullständig produktdokumentation

Lindab sandwichpaneler är en serie isolerade byggelement för ytterväggar, innerväggar och innertak. Byggelementen är tillverkade i tunnplåt med en kärna av stenull. Lindabs svensktillverkade paneler utförs i High-Build-Polyester-belagd stålplåt som klarar korrosionsklass C4 och har hög UV-beständighet.

Läs mer om Lindab Sandwich Panel Selector på lindab.se eller testa verktyget på sandwichpanelselector.lindab.se