Första spadtaget för Solution Factory, SKF Sverige AB

Första spadtaget för Solution Factory, SKF Sverige AB

VD för SKF Sverige AB, Gunilla Nilsson, tog den 13/6 det första spadtaget för den ca 9000 m2 stora byggnaden av SKF Solution Factory i Göteborg.

SKF´s nya byggnad Solution factory innehåller både kontor, verkstäder och lab samt publika delar med utbildningslokaler, konferenscenter och utställningsytor. Den arkitektoniska gestaltningen präglas av transparens och öppenhet, där kunder ska både se och känna att SKF stöttar dem fullt ut med sin kompetens och sina tjänster.

Nya möjligheter för samverkan erbjuds mellan olika avdelningar i verkstadsdelarna, men också ett helt nytt sätt att arbeta i den aktivitetsbaserade kontorsmiljö som våra inredningsarkitekter har designat.

Byggnaden beräknas stå klar under sommaren 2015. Ca 300 personer kommer att kunna arbeta under samma tak då den tas i bruk.

Ambitionerna är mycket höga ur ett hållbarhetsperspektiv där SKF Solution Factory siktar på att certifieras för LEED guld.