Bild: Brendan Austin

JASONLED® ljusslingan belyser Guldbron under jul och nyår!

Lightabs populära ljusslinga JASONLED® belyser Guldbron i Stockholm. Ljusslingan ger ett starkt intryck med ett grönt ljus och är upphängd i en kran som är placerad mellan broarna på Slussen.

Företaget har en tradition med att lysa upp Stockholms stads högsta punkter via lyftkran varje jul och nyår. Detta lyfter fram mörkrets betydelse för optimal belysning för att man exempelvis ska känna säkerhet på kvällen i kombination med färgers betydelse, där grönt symboliserar harmoni, hälsa och miljömedvetenhet.

Vad passar bättre än att just i år att klä lyftkranen med grönt hållbart ljus med placering mellan broarna på Slussen och belysa Guldbron i Stockholm?

- Vi har fått många samtal om att belysningen ger trygghet på kvällen när de flesta går hem och att det inger hopp inför det nya året, säger Guiseppe Arnese, produktutvecklare på Lightab.

Den gröna kranen gavs även förmånen att medverka i avslutningsvinjetten på årets Nobelsändning.

- Lightab arbetar i fronten för el- samt byggbranschens omställning mot hållbart byggande. Våra belysningslösningar är unika samt produktutvecklade med byggbolag och klarar de krav där funktion, säkerhet och totalekonomi är i fokus ställt mot ”billigaste och släng metoden”. Vi menar att det är ekonomiskt att tänka hållbart, därför är det extra kul när vi blir uppmärksammade för vårt arbete med hållbara värdekedjor där vi var de enda leverantören på marknaden idag som kunde leverera kvalité och hållbart för en god totalekonomi, säger Guiseppe Arnese, produktutvecklare på Lightab.

OM GULDBRON

Slussbron även kallad Guldbron är bron som förbinder Gamla stan med Södermalm i Stockholm. Guldbron är 140meter lång, 45 meter bred och väger ca 3 700 ton. Bron invigdes den 25 oktober i år av kung Carl XVI Gustaf och Kronprinsessan Victoria. Bron ska ha en livslängd på 120 år och är även en central del i den komplexa ombyggnaden av Slussen i Stockholms hjärta.