Lifes koncernchef Gunnel Åkerman kan bli ”Årets Retailledare”

Snart går Sveriges största handelsgala, Retail Awards, av stapeln. Vid galan den 20 oktober korar Svensk Handel och branschtidningen Market framgångsrika företag och ledare i detaljhandeln. Gunnel Åkerman, koncernchef för hälsokedjan Life, är nominerad i kategorin ”Årets Retailledare”.

Under det senaste året har utmaningarna i detaljhandeln varit stora. Att snabbt ställa om för att möta både kundernas och företagets behov har varit avgörande. I årets Retail Awards koras vinnare i nio kategorier inom detaljhandeln. Syftet är att lyfta fram, belöna och hylla framgångsrika företag, personer och satsningar i svensk detaljhandel. Nu meddelar Svensk Handel och branschtidningen Market att Gunnel Åkerman, koncernchef för Life, är nominerad i kategorin ”Årets Retailledare”.

– Det är förstås mycket hedrande och roligt att bli nominerad. Jag är en liten del av ett stort team som tillsammans har lyckats bygga vidare på vårt koncept över landsgränserna mitt under en enorm utmaning för samhället och för alla som driver butik. Jag är otroligt stolt att få vara del av Life och inspireras varje dag av mina kollegor, både internt och i branschen, säger Gunnel Åkerman, koncernchef för Life.

Läs mer om Retail Awards och övriga nominerade här: https://www.market.se/alla-nyheter/retail-awards/de-kan-vinna-retail-awards-har-ar-27-finalister-i-nio-kategorier/

För mer information, vänligen kontakta:
Maria Ring, Marknadschef, Life
E-Mail: maria.ring@lifeeurope.com

Life är en destination för välbefinnande som välkomnar alla. Med 260 butiker i Sverige, Norge, Finland och online erbjuder vi ett genomtänkt urval av kvalitetsprodukter. Vårt sortiment omfattar kosttillskott, vitaminer, naturlig hudvård, miljövänliga rengöringsprodukter, vetevärmare och mycket mer - och uppdateras och utvecklas kontinuerligt i takt med nya upptäckter, studier och vetenskaplig forskning. Det säkerställer att vi alltid tillhandahåller de senaste aktiva ingredienserna och produkterna.
Men Life är mer än bara de produkter vi erbjuder. Det handlar också om tjänster och verktyg. Och inspiration, expertråd och
support. Vår vänliga och kunniga personal är alltid redo med insiktsfulla tips för att vägleda våra kunder på deras hälsoresor. Ingen fråga är för dum och inget problem är för litet. På Life tror vi nämligen att ett hälsosammare och lyckligare liv är inom räckhåll för alla, varje dag, och vi tror att små, positiva förändringar över tid gör verklig skillnad. Vårt mål är enkelt, men långt ifrån lätt: vi vill hjälpa alla att leva sitt bästa liv.