För inre och yttre glow: Här är sommarens hetaste tillskott

Mer tid hemma och större fokus på välbefinnande har ökat trenden för self-care det senaste året. Och ett äkta glow syns både på in- och utsidan. Nu har sommaren gjort entré och semestern närmar sig med stormsteg. Finns det något bättre tillfälle för att ladda kroppen med tillskott för både inre och yttre glow? Life’s hälsoexperter tipsar om sommarens hetaste kosttillskott som boostar ditt glow.

En het trend som är här för att stanna är det omtalade glowet. Hyn ska vara skimrande och matta produkter är ett no go. Men för att uppnå det ultimata glowet är det viktigt att börja på insidan. Ett glow behöver nämligen inte enbart betyda att huden är skinande utan ett riktigt välmående ger minst lika mycket glow. Hälsokedjan Life guidar dig igenom sommarens hetaste tillskott som hjälper dig att behålla ditt naturliga glow!

– Det är så enkelt att enbart fousera på det yttre när man vill få till en skimrande hy. Man investerar i dyra produkter som ska göra mirakel, men om man glömmer bort insidan får de inte samma effekt. Vi tror starkt på att glow uppnås bäst genom att må bra och ge kroppen det den behöver så att ditt skinande yttre kommer från insidan. Sen är det självklart även en bonus att investera i bra produkter anpassade efter din hudtyp, sägerMaria Wiberg, hälsorådgivare på Life.

Life tipsar: Här är tillskotten som ger dig det ultimata glowet

1. Life Collagen Hyaluron
En viktig del som inte får glömmas bort när det kommer till att få huden riktigt glowig är återfuktning. Collagen-Hyaluroninnehåller en kombination av kollagenpeptier och hyaluronsyra, plus flera essentiella vitaminer och mineralen zink. Just hyaluron hjälper till att återfukta huden, medan kollagen bidrar till att bibehålla spänstig hud.

2. Life Silica + B-vitaminer
Att kroppen ibland behöver lite extra tillskott av vitaminer är någonting de flesta vet. Men vilka ska du välja för att kroppen och huden ska må extra bra? Silica + B-vitaminer är det ultimata tillskottet för sommarens glow. Silica, eller kisel som det heter på svenska, som innehåller essentiella näringsämnen hjälper din hud att bibehålla sitt naturliga glow, samtidigt som sju olika B-vitaminer fyller ditt dagsbehov och dessutom stärker kisels effekt. Detta är ett extra hett tips för dig som är vegeterian eller vegan och därför kan behöva tillskott av B-vitaminer.

3. Life Solbrun
Sist men inte minst rekommenderar Life att du ska prova Solbrunsom innehåller naturligt betakaroten i kombination med viktiga vitaminer och mineralen zink som kroppen behöver. Solbrun passar helt perfekt på sommarhalvåret då den hjälper huden att få en gyllenbrun hudton. En härlig sommarbränna ger ju verkligen ett glow utan dess like! Solbrun boostar huden inifrån med naturliga betakaroten och viktiga vitaminer och mineraler så som C-vitamin, zink och B6. Men glöm inte bort det yttre!Solskyddsfaktorn är en given produkt att använda för att bibehålla glowet och för att skydda huden.

Life är en destination för välbefinnande som välkomnar alla. Med 260 butiker i Sverige, Norge, Finland och online erbjuder vi ett genomtänkt urval av kvalitetsprodukter. Vårt sortiment omfattar kosttillskott, vitaminer, naturlig hudvård, miljövänliga rengöringsprodukter, vetevärmare och mycket mer - och uppdateras och utvecklas kontinuerligt i takt med nya upptäckter, studier och vetenskaplig forskning. Det säkerställer att vi alltid tillhandahåller de senaste aktiva ingredienserna och produkterna.
Men Life är mer än bara de produkter vi erbjuder. Det handlar också om tjänster och verktyg. Och inspiration, expertråd och
support. Vår vänliga och kunniga personal är alltid redo med insiktsfulla tips för att vägleda våra kunder på deras hälsoresor. Ingen fråga är för dum och inget problem är för litet. På Life tror vi nämligen att ett hälsosammare och lyckligare liv är inom räckhåll för alla, varje dag, och vi tror att små, positiva förändringar över tid gör verklig skillnad. Vårt mål är enkelt, men långt ifrån lätt: vi vill hjälpa alla att leva sitt bästa liv.