Red Bull Sweden AB ansluter som partner till Stockholm Tunnel Run Citybanan 2017

Inför det stora löparloppet Stockholm Tunnel Run Citybanan 2017 startar nu ytterligare ett starkt samarbete tillsammans med Red Bull Sweden AB som är leverantör av drycker.

- Red Bull blir nu ytterligare en av flera partners som sluter upp bakom Stockholm Tunnel Run Citybanan 2017. Samarbetet ger våra deltagare en kanske efterlängtad energikick efter genomfört lopp. Med Red Bull Sweden AB som partner stärker vi ytterligare nivån och kvaliteten på arrangemanget och skapar förhoppningsvis en fantastisk upplevelse den 25 mars, säger Tomas Hoszek Generalsekreterare för Lidingöloppet.

Lidingöloppet har efter ansökan till Trafikverket fått möjligheten att använda Citybanans service och utrymningstunnel som arena för loppet Stockholm Tunnel Run Citybanan. Loppet arrangeras 25:e mars och kommer att vara ca 7,6 km.

Motionsloppet Stockholm Tunnel Run Citybanan kommer bara att ske en gång, sedan förblir tunneln stängd för allmänheten. Deltagarna kommer att få en oförglömlig upplevelse samtidigt som man springer.

Red Bull grundades i mitten av 1980-talet av Dietrich Mateschitz, inspirerad av Fjärran Österns funktionsdrycker. Han skapade receptet på Red Bull Energy Drink och tog fram Red Bulls unika marknadsföringskoncept. Den 1 april 1987 såldes Red Bull Energy Drink för första gången på den österrikiska hemmamarknaden. Nu lanserades inte bara en ny produkt – det föddes en helt ny produktkategori. Idag finns Red Bull i mer än 169 länder och det har druckits ca 60 miljarder burkar sedan starten.

Lidingöloppet arrangerar Stockholm Tunnel Run Citybanan 2017 som genomförs den 25 mars 2017. Loppet är ca 7,6 km långt, varav 6 kilometer är belägen under mark i den nya tunneln vid Citybanan. Loppet har plats för ca 40.000 löpare, starten går vid Karolinska Institutet och mål sker på Medborgarplatsen på Södermalm. Medarrangör är Midnattsloppet.

För mer information vänligen kontakta:

Tomas Hoszek, Generalsekreterare Lidingöloppet 070-513 44 88. Kontakt kan även tas via press@lidingoloppet.se