Likviditetsförstärkning för Stockholms utsatta företagare

Likviditetsförstärkning för Stockholms utsatta företagare

Igår fattade riksdagen beslut om ändringsbudget för 2021 som innehåller viktiga förslag för att stärka företagens bekymmersamma ekonomiska situation. Besöks- och upplevelsenäringen - och inte minst företagen inom hotell- och restaurangbranschen - är en motor i Stockholms arbetsmarknad. Dessa företag har drabbats oerhört hårt under pandemin.

- Jag träffar företrädare för krognäringen i Stockholms stad kontinuerligt. Vid dessa möten får jag vädjande signaler om att många företag inom branschen är i akut behov av likviditet. Därför ser jag positivt på Liberalernas överenskommelse med regeringen och Centerpartiet som klubbas igår, säger socialborgarrådet Jan Jönsson (L).

Sedan i mars förra året har företag kunnat skjuta upp skatteinbetalningar för att förbättra likviditeten. Nu förlänger och utökar riksdagen det tillfälliga anståndet, för att underlätta för fler företag.

Liberalerna i Stockholms stad arbetar för ett Stockholm som växer med frihet, kunskap och möjligheter. För oss handlar det alltid om samma sak: att försvara varje människas frihet att forma sitt liv.