Lotta Edholm (FP)

Ulrika Frändén
pressansvarig

Ingen flytt av Karlbergs skola till Solna

Utbildningsförvaltningen tog tidigare i vår fram ett förslag om att flytta Karlbergs skola från dess nuvarande lokaler runt Norrbackagatan till lokaler precis över kommungränsen till Solna. Utbildningsförvaltningen har under flera år letat efter nya lokaler till Karlbergs skola så att skolan ska kunna växa. Det är ovanligt att flytta en skola utanför kommungränsen men i det här fallet handlade det om ca 350 m från huvuddelen av lokalerna till den nya adressen.

- Mot bakgrund av den information som framkommit vad gäller riskanalyser och buller- och partikelmätningar kommer jag att agera så att vi inte flyttar Karlbergs skola till Tomtebodavägen. Istället får utbildningsförvaltningen i uppdrag att hitta alternativa lösningar. Alla föräldrar ska uppleva att deras barn går i en trygg skola och jag hoppas att detta kan lugna alla de oroade föräldrar jag har haft kontakt med, säger Lotta Edholm (FP), skolborgarråd.

Läs mer på Lotta Edholms blogg.