​Edholm (Lib) omvald till Liberalernas partistyrelse

​Edholm (Lib) omvald till Liberalernas partistyrelse

Liberalernas, före detta Folkpartiet liberalernas, landsmöte omvalde i helgen Lotta Edholm som ledamot av Liberalernas partistyrelse. Lotta Edholm, oppositionsborgarråd och gruppledare för Liberalerna i Stockholms stad, har varit ledamot av partistyrelsen sedan hösten 2007. Sedan 2010 ingår Lotta Edholm i Liberalernas partiledning.

-  Det är hedrande att få medlemmarnas förtroende för ytterligare en period som ledamot av Liberalernas partistyrelse. Den stora utmaningen är att ta strid för frihet och öppenhet i Stockholm och i Sverige, säger Lotta Edholm (Lib), oppositionsborgarråd och gruppledare för Liberalerna i Stockholms stad.

Fakta:

Folkpartiets partistyrelse väljs av partiets landsmöte. Landsmötet ägde rum i Stockholm den 20-22 november 2015.

Mer information om Liberalernas landsmöte 2015 här.

Liberalernas landsmöte 20-22 november har beslutat om att byta namn på partiet från Folkpartiet liberalerna till Liberalerna, antagit en ny skattereform och beslutat om reformer för mer marknad inom bostadspolitiken. Utöver dessa beslut har viktiga reformer inom migrations-, jämställdhets- och funktionshinderpolitiken antagits av landsmötet.